Step-up transformator 110V -> 220V

Hej

Vi skal på ferie til Danmark, som det var før 1917, nemlig Dansk Vestindien. Der er der 110V og vores bærbare PC har en transformator, hvor der står 110V-230V - betyder det at jeg kan bruge den til 110V og alligevel kan lade batteriet op - selvfølgelig med adapter til stikket?

Men jeg skal have en step-up transformator, som kan klare omkring 80W 220V - nogen som kan anbefale det?

Claus
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har netop været i USA hvor man også har 110 V. Det overraskede mig en del at min mobiltelefon bare kunne kobles direkte i (gennem en adaptor) amerikanske stik. Der stod 110 -220 V på transformatoren. Kigger på bærbar PC i øjeblikket. Har lagt mærke til at de også spænder over 110 til 220 V. Mon ikke det samme gør sig gældende for din ?

mvh Anders
Stort set alle omformere til computere mv. "klipper" strømmen ved 100V og brænder resten af som varme. Du vil opdage når du kommer frem, at din omformer pludselig ikke bliver varm mere under brug.

"Sjovt" nok fortæller div. fabrikanter dig gerne, hvad dine maskiner bruger af strøm. Efter omformning. De fortæller bare ikke, at i Europa trækker du ca. den dobbelte mænge watt ind i omformeren for at maskinen kan yde det samme stykke arbejde...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis