tagterresse hjælp/ideer

Hejsa,

Jeg går og sysler med tanken om en tagterresse på mit hus.

ren praktisk ville jeg fjerne nogle af mine tag-spær og lave flat tag på en del af huset.

Hvordan skal jeg lave selve dækket?

der er eksisterende gulvstrøer (som jeg antager skal forstærkes så det vil jeg få beregnet) mit spm er nu til selve opbygningen

nedefra: forstærket gulvstrøer, 22 mm X-finer, tagpap, regler, terressebrædder!
Eller skal man bruge noget special materiale så det ikke bliver utæt?
skal der være fald på tagpappet?

På forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke den store erfaring med tagterrasser, men en ting ved jeg da, du SKAL have fald på tagpappet minimum 1:40 el. 1,43 grader el. 2,5 cm pr. m.

Mvh. Carsten.
Hejsa
Har du checket afstand til skel? En terasse skal ligge min 2,5m fra skel jf "bygningsreglement for småhuse"

Naboskabet kan jo nemt få et knæk selv om du faktisk er over de 2,5m så det vil nok være en god ide at lufte det for naboen inden du går igang.

Ovenstående bare ment som en info - jeg har selv boet nabo til en fyr der lavede et 6x2 m "tag" med gelænder over sit 1m2 vindfang klods op af min gårdhave så jeg kender det fra naboens synsvinkel (han fik ikke lov at have gelænder på sit "tag" efter det havde kørt 4 mdr hos kommunen)
Du skal have fat i en bygningsingeniør, det er de eneste der kan / må dimensionere sådan en ændring.

Hvis spændvidden er 6 meter skal du have bjælker i størrelse omkring 300 - 400x 100 mm, afhængig af spændvidden, men hele tagets stabilitet ændres hvis der bare fjernes spær uden at afstive korrekt.

Hilsen Aksel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis