Skal ha bygget et skab!

Hej jeg har et indhak i min gang hvor jeg gerne vil have bygget et skab! med to døre på 235 i højden, den ene dør skal være 35 cm og den anden skal være 80! i den ene side skal der være hylder til sko, i den anden skal der være plads til jakker derfor forskellin i bredden!
Mit spørgsmål er hvordan gør jeg, Hvad skal dørene hænge på? Hvad skal de laves af?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej sinysnap

Jeg er jo personligt igang med mit livs sjoveste projekt, et helt køkken af multiplader...

Det er billigt og skulle være let at bygge...pænt biggrin

Det er det eneste jeg kan komme op med lige nu, for det er det eneste jeg tænker på...

Hvis det er den løsning du vælger, så har jeg nærmest undersøgt ALT omkring hvordan man gør, priser, tips osv. og om et par uger skulle jeg også gerne have en masse praktisk erfaring biggrin

Den lille lav-d-selv-pige
Vil foreslå at du laver et skab af MDF-plader, som du maler. Lågerne kan du lave af birketræskrydsfiner eller malede MDF. Skabskorpuset laver du efter samme princip som køkkenelementer, dog skal du have en plade som adskiller de to dele af skabet. Lav skabskorpuset i lidt mindre (5-10 mm)bredde som dit indhak og i samme dybde, så du kan få det ind. Du kan enten lave det samme højde som der er fra gulv til loft (minus 5-10 mm), eller lave det med sokkel (pænest og giver mulighed for at justere skævt gulv).

MDF-pladerne kan du få et byggemarked til at skære for dig, hvis du ikke lige ligger inde med dyksav med skinne eller en formatrundsav. Lad være med at prøve save det i hånden! Brug evt. 22 mm. til selve korpus og "skillevæggen" . Lågen og hylderne kan du bruge 16 mm. til. Birketræskrydsfiner er meget flot, men lidt pepret i pris og skal nok bestilles hjem. Skru skabet sammen, mal det derefter. Hængsler der virker som dem på køkkenlåger, men som ikke kræver fræsning, kan du få hos Carl-ras eller Carl-f.

Jeg har selv lavet et par skabe efter denne skabelon. Det er blevet meget pænt, har desværre ikke digital kamera, så ingen billeder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også