sort skærm på ibm thinkpad

ibm thinkpad 390e type 2626-e0g



når den startes op er der sort skærm ,det har ikke noget med extern skærm og gøre ,der er lys ude i siden .


ved montage af extern skærm virker maskinen fint

kan skærmen være stået af ?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
FN-F7 kan det godt være selvom der er lidt lys i kanterne.
Nu er det vist ikke en helt ny maskine mere, så skærmen kan sagtens være gået itu eller det tynde fladkabel fra skærm til bundkort kan være hoppet af/knækket. Åben og se efter.
Yderst til højre på skærmen er der måske en glide "knap" . Den justere lysstyrken på skærmen.

Ikke flere forslag ligenu

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Citat fra bindestreg1

FN-F7 kan det godt være selvom der er lidt lys i kanterne.
Nu er det vist ikke en helt ny maskine mere, så skærmen kan sagtens være gået itu eller det tynde fladkabel fra skærm til bundkort kan være hoppet af/knækket. Åben og se efter.
Yderst til højre på skærmen er der måske en glide "knap" . Den justere lysstyrken på skærmen.

Ikke flere forslag ligenu




Det var skærmen der var defekt ,nu har jeg amputeret skærmen fra maskinen og flyttet lys dioderne der sad i skærmen (lade/batteri ) ned i selve maskinen.

vedr lys dioderne der bruger jeg nogle små 3mm glas klare led ,de gamle smd dioder der var i maskinen havde en for modstand ,dioderne jeg bruger skal de have en modstand hver ,de virker fint uden eller er det pga størelsen på smd led de havde en .
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis