køb af bærbar pc

Hej

Jeg er på jagt efter en bærbar pc. Har kigget noget rundt og er lidt i tvivl om hvad jeg får for pengene de forskellige steder. Den skal være ret kraftig, skal kunne spille nyrere spil og videoredigere m.m.
Jeg har lagt mærke til at de kendte mærker Dell, Acer og mange andre er et par tusind kr dyrere end dansk producerede ukendte mærker med tilsvarende specifikationer. Ville I købe hos f.eks www.shg.dk eller www.midtdata.dk ?

mvh Anders
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mine to PC´ere er ganske vist henholdsvis en IBM og Fujitsu Siemens, men det er da også kun fordi de er erhvervet igennem en medarbejder-PC ordning til en fordelagtig pris.

Skulle jeg ud og købe på vanlig vis ville jeg ikke købe disse mærkevarer, da jeg ikke tror de er spor bedre end billigere maskiner. Tænk på at ALDI i dag sidder på 10 % af PC-salget til private, og det er jo ikke just deciderede "high end" mærkevarer.

Midtdata.dk har jeg aldrig prøvet, men shg.dk har jeg til gengæld handlet ved flere gange. Altid uden problemer.

Med venlig hilsen

Claus Holm
Hej

Jeg sidder her med min DELL der er erhvervet gennem en firma ordning.
Valget var derfor ret let.

I firmaet har vi masser af DELL maskiner og de fungerer fint... Men det gør de fleste PC'ere jo idag.

Kig på specifikationer og kig også på hvor længe maskinen kan køre uden at kulle lades. Altså drift tiden på batteriet, inden din opladning.

På en del maskiner er den ret kort og det bærbare er kun et spørgsmål om at maskinen er flytbar, og ikke at den kan anvendes mens man er uden kontakt med 220 V stikket.

Kig på antallet af USb tilslutninger og andre stik du har brug for.. der er langt færre på bærbare maskiner en på stationære modeller.

Min er en model med Centrino teknologi, det skulle netop være en teknologi hvor der er taget meget hensyn til energiforbruget ( altså batteriets driftstid )

Midtdata kan jeg så fortælle at jeg kender ret godt, mange bekendte der handler hos dem og jeg har også i et tidligere job haft en del forbindelse med dom og de er ganske flinke, reelle osv. Priserne er generelt ret fine. Men kig også på www.edbpriser.dk for at kigge rundt.

Det andet firma du henviser til kender jeg ikke.

MVH Njord
Hej

Tak for svarret Claus. Det bekræfter blot min egen fornemmelse. Problemet med ALDI er for mig at se at godtnok er produktet billigt men du er nødt til at tage det lige som det er. SHG og midtdata har begge muligheder for at man kan vælge mellem forskellige komponenter. Det tiltaler mig også et en evt reparation foregår i lokalområdet. Det går da alt andet lige hurtigere i tilfælde af problemer.
Nu vil jeg lige se om der kommer andre svar og ellers ender det nok med en fra et af de to firmaer

mvh Anders
Hej Anders.

Jeg har været indhaver af 4 til 5 forskellige mærker af bærbarer pcer. Compaq, HP, IBM, Dell (to forskellige) og et ukurrent mærke. Mine erfaringer siger mig at HP og IBM helt sikkert er de mest driftssikre og mest behagelige at arbejde med. Jeg arbejder ca. 12 timer om dagen på min pc. Dell har haft nogle problemer med at kunne holde til hård transport og så bliver den tit meget varm og støjer på visse modeller. Min Compaq harddisk brændte sammen - så den har jeg ikke så smukke ord om. PCen af et ukurrent mærke kan jeg heller ikke anbefale. Jeg tror du kan være heldig og få noget som er lige så godt som andet - men problemet er du ikke ved hvad som ligger inde i. Det gør du faktisk heller ikke på Dell - de producere nemlig ikke men samler blot.

Jeg vil blot sige at jeg har erfaringer fra såvel Midtdata som Shg og har ikke oplevet problemer. Prøv evt. at kigge på Laptops.dk de har tit nogle helt fantastiske tilbud. Og kig på edbpriser.dk.

Rigtig mange gange held og lykke med din kommende pc.

Mvh. Jannik
Har også købt hos både SHG og Midtdata - ikke oplevet problemer nogen af stederne. I hvert fald hos Midtdata har jeg brugt deres support (og også returneret varer) -- begge dele klaret meget kompetent.

Mit primære mål med at skrive et indlæg er dog noget andet: Serviceordnigner og garantireparationer. En bærbar er noget følsomt stads, i hvert fald når det kommer i nærheden af (børne)børn. Men også en kop kaffe kan gøre underværker.

Jeg har gennem årene brugt Dell computere - og har altid haft serviceordninger, "next day on site". Det koster nogle ekstra knaster når man køber ind, men når een eller anden dims knækker på maskinen 2 år senere er pengene altså godt givet ud. På en bærbar kan du godt glemme alt om at skaffe reservedele til rimelige priser.

Nu er mit udgangspunkt så også, at jeg bruger den bærbare til professionel brug -- men med de erfaringer jeg har, ville jeg ikke tøve på også at tilkøbe en serviceaftale som privat.
Annonce
Nej og ja.....

Nej: Har du prøvet at kigge på www.zepto.dk, de likke andet end at samle blærbar pcer... du kan bygge din egen helt fra bunden.... der er kanon servis, jeg har ikke selv købt der men jeg har et par venner der har gjordt det og de siger at der ikke har være problemer med værken repration og spørgesmål....
Også er de billige inden får det om råde....

Ja: Jeg kunne godt selv finde på at købe ved sgh.dk... deres servid er bare i TOP........

Du kan også købe en Dell.... Hvis du vælger en af der forsikkinger.. så kommer de og laver din blærbar hjemmme ved dig, hvid den går i stykker, hvos du siger du skal bruge den næste dag, så er den lavet til næste dag og hvis de ikke kan nå det så står der en reseve......
Jeg har aldrig haft problemer med min Dell Latitude D600 og kan derfor anbefale denne.

Men husk på at en leverandør (HP, Dell, Acer etc.) laver både "billige" (knap så god kvalitet af komponenter) og dyre bærbare. Så en bærbar fra f.eks. Dell er ikke bare et mærke, men mange forskellige i forskellige kvaliteter - og det gælder alle leverandører. Så hvis nogen siger at de har dårlige erfaringer med et mærke, så undersøg hvilket produkt inde for det mærke, der er tale om.

Derudover har jeg handlet med Midt-Data, hvilket kun kan anbefales. Levering til tiden og god service. Hvad mere kan man forlange.

God jagt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis