Hvor køber man en god (og billig) udendørs halv-måne lampe ?

Hej Allesammen,

jeg skal lige til at skifte noget udendørs lys ud. Og Elektrikkeren siger så: "Og så går du bare ud og køber de nye lamper der skal på væggen, men husk at de skal være store nok til at der kan komme TO kabler ind i dem, så jeg kan sløjfe strømmen".

Jeg har derfor kigget lidt rundt, og det lader til at ALLE de billige kobber/stål/galvaniseret/whatever halvmåne lamper er identiske. De er stort set lige store, og de er stort set alle sammen elendige, og har ikke plads til to 3x1.5# kabler.

Så mit spørgsmål er så nu.... Hvor køber jeg dem henne til en fornuftig pris ? Jeg har kigget lidt på nettet, og har indtil nu "kun" fundet et sted der har noget der ser nogenlunde ordentligt ud... men han vil også have ca. 7.000 pr. lampe... Det var sådan set hvad jeg havde tænkt mig at betale for 4 INKLUSIVE alt tilbør, montering, og kabeltræk (!) Så jeg skal altså finde et par lamper til nogle hundrede kroner stykket, de skal være halvmåne, sidde udendørs, og have en gedigen bagplade jeg kan klippe i hvis den ikke har plads til 2 15mm kabler. Findes de med sensor, så er det også helt fint. Farve er underordnet, da jeg nok alligevel vil male dem. Glatte og "elegant/moderne" design.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo, det er netop sådann nogle jeg ledte efter for et års tid siden.
Men ligesom scorpius modellerne fra Silvan/Jem&fix, så ser det ud som om de kun tillader adgang til ET 3 leder kabel, hvilket betyder at man skal sløjfe forbindelsen et ANDET sted end i lampen, eller paralelforbindelamperne.

Jeg har løst problemet ved brug af en billig lampe og et kopbor til metal.
Hov jeg så slet ikke indlægget var så gammel. Jeg beklager.

Det er dog godt du har fundet en løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også