Madpakker

Hej,

Som angivet andetsteds på dette forum, skal vores ældste til at starte i børnehaven. Dermed starter vi så også på det 10-12 års kapitel i vores liv der hedder "madpakker"...

Hendes favorit-frokost er leverpostej, og det er jo heldigvis nemt. Og agurk og cherrytomater er også let at overskue. Men vi kunne da godt tænke os at give hende lidt mere fantasifuld mad med i pakken.

Er der nogen som har gode ideer eller links vi bør se på?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen.

Min yngste på 4 år er medlem af "Rumlerikkerne" og vi har derigennem fået en bog med opskrifter på aftensmad og "genbrug" af denne i morgendagens madpakke. Lækker mad. Du kan snuse lidt til dem her:

http://www.rumlerikker.dk/sw937.asp

Hver fredag modtager jeg et nyhedsbrev fra Forbrugerstyrelsens madpakkeservice. Om det og en del gode madpakkeråd kan du se her:

http://www.forbrug.dk/mad/

Hos Formel1 er der også ideer og links at hente:

http://www.termoland.dk/tips_og_ideer/madpakker.htm

Det er i.ø. en god ide at høre hendes børnehave, om de har særlige "madpakkeregler". Måske er det ikke velset at putte ex. pålægschokolade og Petite Danone i kassen.

Velbekomme biggrin
Citat fra Zephirine

Velbekomme biggrin

Takker. Har været forbi forbrug.dk, det er jo lige så tænderne løber i vand...

Mht. pålægschokolade og Petite Danone, er det vist mere mors og fars politik mht. hverdagsmad end børnhavens madpolitik der stiller sig i vejen... :-)
Hej, jeg kan ikke lade være med lige at give mit besyv med m.h.t. madpakker. Selvom det rammer lidt ved siden af dit spørgsmål.

Det er min erfaring at det mere er de voksne, der vil have variation. børnene derimod vil hellere have den mad, de kan lide - og det gør ikke noget at det er næsten det samme hver dag. Hvis maden ellers er ernæringsmæssig rigtig er der heller ikke nogen grund til at variere af dette hensyn.

Og så er chokolademadder altså mindst lige så ernæringsrigtige som leverpostejmadder! Eller måske skal den vendes om: Leverpostejmadder er mindst lige så usunde som chokolademadder. :wink:

Nå, det vigtigeste er jo at I og barnet har det godt med madpakkerne og Zepherines links giver nogle gode forslag.

Godt nytår!

Torben
Hej Torben

Gode pointer du kommer med - det er selvfølgelig vigtigere, at maden bliver spist, end at mor og far synes den er spændene.

Mht. chokolademadder kontra leverpostej har du helt ret. Min reaktion kom mere ud fra at "Petite Danone" blev nævnt. Jeg tænder virkeligt af på reklamer der vil have mig til at tro, at noget som består af 50% sukker er "en god start på dagen". Ligesådan med Kinder Mælkesnitter - de er sikkert ikke værre end mange andre ting, men prøv en gang at læse de anprisninger der står på siden af en sådan pakke for at overbevise dig om at det er noget af det sundeste og mest velnærende du kan give til dit barn. Simpelt hen utroligt, at de kan slippe afsted med det. :twisted:

Jeg stopper her. Tastaturet er allerede begyndt at ryge, så hårdt som jeg slår i tasterne i bar arrigskab...

biggrin
Citat fra majkat

sundeste og mest velnærende du kan give til dit barn. Simpelt hen utroligt, at de kan slippe afsted med det.

Der er da vist ingen tvivl om, at det er nærende - der er jo masser af energi i - det er mere det sunde, det kniber med :lol: :lol:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis