rengøring af indvendig beklædning

jeg er i gang med at renovere min bianca 28 og skal have gjort den indvendige beklædning ren. ved ikke hvad det hedder men har set det i mange både. er en slags gummi eller skum- materiale. har prøvet med almindelige rengøringsprodukter og noget mod jordslåethed. men uden held. måske noget med nogle skrappere kemikalier?
håber der er nogen der har et forslag
jakob svit
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender godt materialet og at det kan blive ret snavset cry Men har du prøvet at vaske det af i en fed opløsning af brunsæbe eller i klorin ??
Jeg mener at det var noget i den retning jeg havde rimeligt held med for en del år siden :wink:

Ellers vaskede jeg det grundigt af i grundrens, jeg husker det ikke helt men det er ofte disse muligheder jeg prøver med når der skal vaskes i bund.

Ellers er muligheden jo at vaske det ned og efterfølgende male med en rulle for at få en flot overflade.

MVH Njord
kunne godt ske jeg skulle prøve med det. har også tænkt på at male det, men skal det ikke være noget specielt maling når det er sådan noget blødt materiale? er ihvertfald træls hvis det begynder at falde af
Du skal bruge et produkt der hedder MAXI 3. DET VIRKER !!! Ring til Besma i Vejle og få nærmeste forhandler i dit område

palles

mvh.
palles
Hej. Jeg fik at vide sidste år at Vanis skulle være alle tiders til at rense betræk af i, hvis man laver en lidt fed pasta man nærmest smører på uden det drypper af igen, lad det trække i nogen tid.
Jeg ved det ikke men det bruges snart i enhver husholdning.

Prøv om du kan slippe forbi konen med bøtten inden under jakken.
Det er da en billig løsning hvis det er så effektivt som mange gør det til.

Manden der gav mig rådet, har renset loftbetræk i sin bil af med det, og han påstår han havde prøvet alt andet, men intet andet end Vanis kunne rense det.

Så jeg ved det ikke...........men prøv.

Mvh. Torben
Har du prøvet med Rodalon?????
Hej Jacobsvit. :oops:
Det var dog utroligt som du vil gå på kompromi med din båd !
Jeg siger dig jeg krummer tær så de er ved at nå op i nakken, er du egentlig klar over hvad det er for en båd du har købt.
En Bianca 28 skal behandles med respekt for det håndværk den i virkeligheden er. Den er simpelthen bare "skivet" om du vil ud og have dejlige ture i det blå eller du skulle blive overrasket af lidt blæsevejr, så sejler den bare. Hold op med at lave om på en bådtype der virkelig er gennemprøvet, en Bianca 28 er et godstog og ikke en raket, du kan tyre den igennem næsten hvad som helst, og stadig føle dig fuldstændig tryg ombord. :!: :!:
Du skal ikke vaske men fjerne alt den gamle beklædning "dette bløde vinyl" som de desværre gik over til i fremskridtets navn. Begrundelsen er den at ! at selv om det lykkedes dig at få det rengjort på overfladen så er der stadig mug på bagsiden, så det bliver den evige kamp mod muggen. Riv hele herligheden ned og slib med rystpudser den gamle kontaktlim væk før du starter forfra med kontaktlim og nyt vinyl hvis du altså vil have det i igen. ellers ville jeg droppe det og simpelthen smørre et lag gelcoat på indvendig også.
Jeg kan jo se at du har ret mange indlæg omkring dit " skiv" Hvor det hele tiden går ud på kompromier, drop det og behandl dit skiv med respekt eller sælg det og køb dig et stykke flyvepap Kummefryser yughurtbæger o.s.v. :lol: :lol:

V.h Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også