Plasma, LCD TFT fladskærm ???

Hej med jer alle.

Hvad er det man skal kigge efter ved valg af fladskærms'tv ??

Der er forskellige skærmtyper, fx LCD TFT og PLASMA men hvad er bedst af disse teknologier ??

Der opgives ofte en opløsning i et antal punkter x punkter, men hvad skal man have her for at det er godt ?? Der tales også om en ny standard med høj opløsning, men hvor er grænsen for denne nye standard ??

Ud over dette tales der om der er en eller flere tunere i apparatet ?? Men erd et kun noget der skal bruges ved kigning af flere programmer samtidigt ?? ( PIP )

Hvilke kontrastforhold er acceptable ??

Hvilken lysstyrke skal man beregne som minimum ??

Er der fx nogle specielle standarder man skal sikre sig at TV'et overholder ??

Er der forskellig emærker man skal undgå ?? eller er alle lige ??

Der er ogsånoget medn "døde" pixels og hvor meget / mange skal man her acceptere før det påvirker det man ser på skærmen ?? Kan man sige noget om at disse død pixels skal fordele jævnt over skærmen ?? Eller kan man principielt opleve et område på skærmen der er total dødt og TV'et fortsat vi leve op til det der er kravene i garanti / reklamationsretten ??? Hvor meget skal man aceptere før der skal dækkes en ombytning / rep af skærmen indenfor den alm. garanti / reklamationsret på 2 år ?

Jeg tror vi er mange der godt vil have ridset nogle gode grundregler op for TV af den nye flad type.

På forhånd tak smile

MVH Njord
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er udlært radio/TV handler, men for år tilbage. Mit umiddelbare bedste råd ville være at studere billedet fra forskellige vinkler og så finde en løsning, som du er tilfreds med. I forholdet pris/kvalitet. Læg mærke til hvlke tilslutningsmuligheder du har brug for og om disse så findes på det ønskede apparat. :mrgreen:

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Det du skal være opmærksom på er at LCD er små dioder der tænder og slukker hvor plasma er gas der danner farverne. PT synes jeg LCD er klart flottest i billedet, da plasma er meget grumset, dog fås LCD ikke meget større en 32" endnu.

Kig og læs evt her: http://www.hifiklubben.com/files/FLATTV.pdf Det er faktisk en ok guide som fortæller forholdet mellem dem begge.

Håber det er brugbart..


Mvh

René
Husk også at spørge til strømforbruget. SVJV bruger plamaskærme ret voldsomme mængder strøm ift. andre teknologier.

Men her om vinteren bliver noget af udgiften selvfølgelig genvundet i form af besparelse på varmeregningen ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis