Vand i kælder

Jeg er ved at renovere et gammelt toilet i kælderen, og skal have lagt gulvvarme i gulvet.Jeg har derfor brudt terrassogulvet og underliggende beton op, og gravet jord af så der var plads til flammingo.
Nu viser det sig i midlertid, efter at jeg har gravet jorden af, at der trænger temmelig meget vand op i rummet, åbenbart fordi grundvandet står meget højt lige her på grunden.Jeg kan hver dag hente ca. 50-100 liter vand op af udgravningen.
Hvad gør man nu for at lukke af for den vandindtrængning, så det er muligt at komme videre med isolering og lægning af nyt beton.
jeg ved godt at det bedste nok ville være at dræne omkring hele huset, men det er der desværre ikke penge til i denne omgang.
Håber der er nogle der har et godt råd.

------------------
Palle Olsen

Palle Olsen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har engang haft en elevatorskakt, hvor der var problemer med at grundvandet trængte op og kortsluttede installationen. Jeg havde fat i en murer, som forsøgte at støbe med beton iblandet et eller andet, så det skulle blive vandtæt (skulle også kunne hærde i vand) - men det virkede ikke!. Resultatet blev at der blev hugget en sump i umiddelbar nærhed, sådan så grundvand løb derover og kunne pumpes væk. Det tørlagde skakten så meget så man kunne arbejde videre. Måske en ide som kan bruges?.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er nok Sigativ han brugte. Det skulle nu rent faktisk kunne bruges under vand. Jeg havde tilsvarende i en grav jeg havde lavet til vognen, men det blev den eneste swimmingpool jeg har haft, da vi ramte en vandåre (ikke ledning!). Vi tømte graven for vand med en dykpumpe, og så vidt jeg husker byggede den op påny indvendigt med Sigativ, og godt nok blev den ikke 100%, men nu kunne den bruges.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Kan man ikke installere en gundvandspumpe?

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis