Tændrør soder til

Hej alle
Jeg har en ældre MB 280SE Jeg har fået det problem, at mine tændrør er begyndt at sode til, med den virkning, at jeg til sidst ikke kan starte bilen.
Først når jeg har hevet alle tændrør op og fået dem renset kan jeg igen starte bilen uden problemer. Men hele seancen gentager sig igen efter en måneds tid. Jeg ved, at jeg har de tændrør i som manualen foreskriver.
Er der nogle derude som har en ide´ ?

Med venlig hilsen
Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er sikkert dine olietyve der er gået altsår de pakninger der sidder ved/på ventilerne eller i værste fald dine ventilstyr der er slidt men prøv at få skiftet de pakninger først det vil garenteret hjælpe

Rolf lo

Hej Thomas

Inden du begynder at flå dit topstykke af og skifte olietyve, vil jeg anbefale dig at tjekke om din bil brænder olie af. Du kan få målt indholdet af din udstødnings gasser, men naturligvis også selv tjekke om der står en sort sky ud af røret. Derudover er der jo muligheden at tjekke oliestanden i motoren smile

Såfremt at motoren ikke bruger olie bør du få tjekket din karburator. Så vidt jeg husker kørte de gamle 280se ikke med indsprøjtning. Det kunne nemlig også tænkes at dit blandingsforhold er lidt skævt.

Jeg skriver med vilje "lidt" skævt, for det kan ikke være meget da der går op mod en måned imellem at dine tændrør er sodet så meget at du ikke kan starte.

Jeg håber du får løst dit problem. Det er en rigtig fin bil du har der, pas godt på den.

Med Venlig Hilsen
Thomas Brixtofte
Skibby.
nu behøver man jo ikke at afmonterer topstykket for at skifte olietyve det kan med det rette værktøj gøres oppe fra

Rolf lo

Citat fra Toba

Hej alle
Jeg har en ældre MB 280SE Jeg har fået det problem, at mine tændrør er begyndt at sode til, med den virkning, at jeg til sidst ikke kan starte bilen.
Først når jeg har hevet alle tændrør op og fået dem renset kan jeg igen starte bilen uden problemer. Men hele seancen gentager sig igen efter en måneds tid. Jeg ved, at jeg har de tændrør i som manualen foreskriver.
Er der nogle derude som har en ide´ ?
Hej igen Rolf og Thomas
Tak for jeres svar, det kan godt være forklaringen, for min bil sluger lidt olie, ikke meget, men nok til at jeg godt kan mistænke synderen til at ligge der. Godt nytår, hilsen Thomas

Med venlig hilsen
Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis