Tape til dampspærrer

Findes der en speciel slags tape til dampspærrer eller bruger man den "almindelige brune"?

Hvor tæt skal klammerne sidde?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
15 cm. Og brug Gaffa (eller en "gaffa clon" tape).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hej.

Tapen som du skal bruge til dampspærren kan købes i tømmerhandel.
Klammeafstanden i dampspærren er ikke afgørende, den skal bare kunne hænge indtil loft/forskalling bliver monteret.

------------------
Poul Erik

PE

Hej

Jeg ved faktisk ikke hvad tape man skal bruge da jeg aldrig føler at jeg ved almindelig dampspærre har behovet.
Jeg køber altid min dampspærre i 4 m bredde og de få steder hvor der er behov for samlinger ude midt i konstruktionen planlægger jeg med "klemte samlinger" (dampspærre i klemme mellem 2 konstruktionsdele).
I langt de fleste tilfælde klæbes dampspærren til omkringliggende konstruktionsdele med acrylfugemasse.

Ellers brug det producenten foreskriver eller som foreslået Gaffatape.

Jeg har lige været lidt involveret i en sag hvor en gør det selv (LDS) har kommet lidt let hen over det med dampspærren, og ejerskifteforsikringen har måttet punge ud med et beløb på over 250.000,-kr.
Gæt hvem de er ved at forberede et erstatningskrav mod!

------------------
www.orla-nautrup.dk
Hej.

Tak for tippet med at "klemme" en dampspærre. Jeg har altid tapet det sammen, men der er jo meget tid at spare ved at klemme.

Mvh
ThomasB
Til Orla.

Du skrev "Jeg har lige været lidt involveret i en sag hvor en gør det selv (LDS) har kommet lidt let hen over det med dampspærren"

Forkortelsen af en gør det selv er (GDS) og de har intet med os (LDS) at gøre biggrin

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Annonce
Hej Jørgen.

Kunne du ikke lige forklare hvad forskellen er en GDS'er og en Lds'er, jeg kan ikke lige se forskellen?

Hvad Orla prøver at forklare, hvilke risici der ligger i at gøre arbejdet selv og hvad det evt. kan have af følger.

Problemer kan i dag let opstå mellem udførende/køber, da der er flere "rigtige" måder at udføre en konstruktion på.
I mange tilfælde vil disse problemer ende hos domstolene og her er det den udførende som skal kunne dokumentere, at konstruktionen er udført rigtigt. Her skulle man så tro, at den udførende har en fordel, da han har udført sit arbejde som han altid har gjort, eller har spurgt sig for, men her ender legen tit, hvis syn og skøndsmand ikke har samme tro og dokumentation fra producent fraviger det den udførende har konstrueret er slaget tabt, selvom den udførendes opbygning/udførelse er korrekt. I en sådan situation kan domstolene kun afgøre sagen til modpartens købers/bygherres fordel, da den udførende ikke har bevis for hans konstruktion/udførelse er korrekt. I mange tilfælde medfører det, at den udførende går konkurs pga. af at parter ikke er enig, selvom konstruktion/udførelse er korrekt udført, kun pga. manglende dokumentation.

------------------
Poul Erik

PE

En LDS er herfra, en GDS er bare en generel GDS'er. Tror det var det hr. Jørgen mente...

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis