Svamp i hjørne i kælderen

Hej..

Jeg har netop opdaget denne svamp der vokser i et hjørne i vores kælder.
Synes umiddelbart ikke det ligner ægte hussvamp. (håber heller ikke det er det).

(Se den vedhæftede fil)

Er der nogen der har en anelse om hvad det kunne være?

Med venlig hilsen
Karsten
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.teknologisk.dk/byggeri/8798

Hvis man tjekker billeder på teknologisk så ligner det desværre lidt en ægte hussvamp... Men tror du skal have fat i en svampeekspert for at få det fastslået.... Og det skal vist gå stærk... Ægte hussvamp kan vokse utroligt hurtigt...

Krydser fingre for dig at det IKKE er tale om det..

Held og lykke

mvh
Anders
Jeg syntes nu IKKE at det ligner en ægte hussvamp. Den er slet ikke lys nok i kanten. OG så har ægte hussvamp det med at opstå i træ først. Den kan ganske vist brede sig i murværk, men her ser det jo ud som om den er vokset (og er ret stor ?) direkte i et hjørne af en kælder.

Jeg kender ikke lige typen, men jeg vil også anbefale lidt ekspert bistand. Jeg har selv brugt eks. www.hussvamp-lab.dk. De er ikke voldsomt dyre (tror jeg betalte ca. kr. 750,- inklusive alt sidste gang), og hvis du selv udtager prøven, så tager de sig heller ikke betalt for rapport skrivning.

Svampen her ser jo også ud til at være stor nok til at du kan "skære en skive" af den og sende til dem.
Tak for jeres svar.

Jeg har fået en svampeekspert til at se på den, og det er en såkaldt bægersvamp. Den angriber ikke træ, og er for så vidt ikke skadelig. Men den indikerer at man har problemer med fugt, og at det er tid til at få gjort noget ved det. Så det vil jeg gøre nu...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis