Installationskabel bag kunststofmateriale (stuk) ved loftet

Jeg vil så gerne slippe for at fræse kabler ind i vægen...

Har købt en masse stuk i kunstmateriale, og tænkte på om det er lovligt at montere mit installationskabel i hulrummet bag stukken?

Jeg bor i en ældre lejlighed, hvor alle kabler skal udskiftes - så det ville være vildt dejligt at slippe for at fræse kabler ind i vægen ved loftet - det er mere end nok at de skal fræses ind andre steder :?

Håber på et positivt svar.


Kh. Anne
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaee, man lægger kabler ind i væggen og bag paneler, så mon ikke man må lægge dem bag stukken...Det tror jeg, men jeg VED det ikke!!!
Jeg ved, at det helt lovligt at installere kabel bag din stuk. Du skal blot huske fastgøre og aflaste kablet, der hvor det kan nås og ellers overholde gældende regler

God fornøjelse

Citat fra AnnePanne

Jeg vil så gerne slippe for at fræse kabler ind i vægen...

Har købt en masse stuk i kunstmateriale, og tænkte på om det er lovligt at montere mit installationskabel i hulrummet bag stukken?

Jeg bor i en ældre lejlighed, hvor alle kabler skal udskiftes - så det ville være vildt dejligt at slippe for at fræse kabler ind i vægen ved loftet - det er mere end nok at de skal fræses ind andre steder :?

Håber på et positivt svar.


Kh. Anne

Jesper
Ja det må du, men fortsat er det elektrikkeren som skal gøre arbejdet, aftal hvordan det skal gøres og evt. kan du lægge kabler og han tilslutter stik m.m.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis