Nyt bad på 1.sal

Har I en idé om hvad det koster at lave nyt badeværelse 3x4m på 1. sal på eksist. bjælkelag:
Beton støbt på svalehaleplade med gulvvarme, klinker. Afløb, Håndvask, WC, armaturer.

Bare sådan ca.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det noget du selv laver, eller er det en håndværker der skal lave det for dig?

En håndværker skal vel have ca. 30.000 -35.000,-

Du kan selv lave det for ca. 15.000-20.000,-

Mvh
ThomasB
Hej..

Hvis du har brug for en hjælpende hånd, så bor jeg i Hørsholm..

Mvh
ThomasB
Hej.
Jeg kan med sikkerhed sige, at et badeværelse på 12 m²ikke kan laves for 35.000 kr.
Sidst jeg lavede en hovedrenovering af et badeværelse på ca. 6,3 m² løb prisen op i over 70.000 kr.
Hvis i selv vil udføre det meste af arbejdet vil jeg foreslå, at i laver en grundig kalkulation af konstruktionerne og indhenter div. tilbud fra Vvs. elektriker og evt. badelementer. Ønsker man et rimelig godt bad-arrangement med bordplade i sten/massiv træ, kan det let løbe op i omk. 25.000 kr.

------------------
Poul Erik

PE

Hej.

Min kollega fik renoveret sit badeværelse på ca 8 kvm. Nyt toilet, fliser, bruseniche, vask, skabe og blandingsbatteri. Ialt gav hun 21.000,- Hun købte selv skabselementerne i IKEA. Brusenichen blev lavet af 2 stk. hærdede glasplader, som i væggen blev monteret med alu-skinne.

Det hele blev lavet af en VVS-mand - også murearbejde. Dog rev hun selv de gamle fliser ned. (halvdelen af beløbet var "i en spand vand")

Det kan godt være at prisen jeg skrev til Morten, er lidt lavt sat, men det kan sagtens lade sig gøre.

Mvh
ThomasB
Annonce
Jeg har renoveret et lille badeværelse for et par år siden. Smed badekaret ud, lavede brusekabinen i porebeton. Fjernede alle fliser og satte hvide fliser op overalt.
Gulvvarme og radiator bevaret, det eneste der blev ændret på afløb og vand var at ændre til et gulvafløb i brusenichen og så ændre placeringen for amaturet i brusenichen. Toilettet blev også genbrugt. Vaske arangement opbygget af porebetonvæg, der blev flisebeklædt, mellem denne halvvæg og brusenissche ophængte jeg 3 30 cm skabs moduler og udsavede et hul i en Nyatoh bordplade hvor der blev nedlagt en porcelænsvask og isat nyt amatur, nyt amatur til bruseniche. Et nyt spejl og nye knager og rulle holder. Total pris 12-13.000 kr. alt lavet selv eller ved venners hjælp. Naturligvis er der gummifuger i alle indvendige hjørner, der er lavet vådzone menbran osv... og disse småting koster hurtigt langt mere end man forventer ved budgetlægningen.

Jeg tror også at ThomasB har en meget lille regnestok han bruger når han skal have konens accept af projektopstart, når man er igang er løbet jo kørt.... og kronerne ruller...

Venligst Njord

MVH Njord
Hej smile

Husk at håndværkere får materialer til spotpris, i forhold til os andre "Silval-tumper".. Så f.eks. deres fliseklæb koster en brøkdel, derfor kan man ikke helt sammenligne deres priser på arbejde med vores. Det dyreste ved håndværkere er som regel arbejdsløn, og får de pengene på nordjysk, så kan det faktisk godt gøres billigt.

Ja, du har ret njord... Hvis jeg skal have konens accept, så skal det ikke koste mere end en af hendes kjoler.

Er jeg forresten den eneste der ofte hører disse fraser fra konen: Den var helt vild billig - den var på tilbud - den har jeg da haft lææænge osv osv?

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis