Projekt garagetilbygning...

Hejsa!
Jeg overtager hus her pr. d. 1/11... Der er ingen garage, og det skal derfor bygges...

Planen er at garagen skal bygges i forlængelse af huset som er 5,7m bredt.
længden skal være 12m.

Grave 90cm i jorden til fundament, fyldes op ned beton, og der sættes 2 skifte fundablokke, og øverst afrettes til fundamentet bliver vandret.

Mure vægge i 33cm LecaTerm - de skal pudses til sidst.

I midten af gavlen skal der være en ca 3,5-4m bred port.
3 vinduer i hver side af murene.

Taget skal være som resten af huset (saddeltag med ca 25 graders hældning), beklædt med rødbrune eternit-plader.

Gulv bliver først lagt med 220mm styrolit (er det ikke det det hedder?), så armeringsnet og til sidst beton.

Hvad gør jeg med overliggere ved vinduer og port?
Hvad gør jeg med vindtræksbånd når der ikke er hulmur?
Hvordan fæstner jeg til eksisterende murværk?
Hvor detaljeret skal beskrivelsen til byggeansøgningen være?


Andre tips og ideér modtages gerne... smile
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som et rigtigt fint projekt.

Det du skal bruge til bygge tilladelsen, skal ikke have meget mere end hvad du har beskrevet... MEN..... De fleste kommuner vil dog gerne have en TEGNING (plantegning, og snittegninger).

Mht. forslag, så kig på om du måske vil lave depotrum ovenpå eller sammen med garagen.
Lav evt. gulvvarme, men lad være med at tilslutte det. Så kan du altid få varmet op hvis du senere vil "inddrage" garagen i huset uden de helt store problemer.

Mht. vedhæftning til eksisterende murværk, så ville jeg nok bare fjerne et par sten , og mure det hele sammen. Evt. læg lidt stål i dine fuger/sten lige i starten hvis du tror det vil slippe.

Overliggere skal du narutligvis stadig installere da du jo lægger et tag på og det kommer jo til at veje en del.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis