mine vinduer er utæte

jeg bor i lejelejlighed og vil derfor ikke skifte vinduer osv.

der kommer ikke vand ind men levende lys i vindueskarmen blafrer når det blæser (jeg bor på 2 sal)

hvad kan jeg gøre ved dette ? jeg har evt tænkt på at smøre noget på listerne så de bliver mere tætte,men hvad er mest smart at bruge her ? for det skal jo være så blødt at man stadig kan lukke vinduerne

Venlig hilsen
Villads
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ejendommen prøvet at tale med ejeren om at få udskiftet dem til nyde med lavenergiglas. Koster noget pr. md. men det er mit indtryk, at lejerne tjener det hjem på varmeregningen og ejeren får en ejendom der er mere værd, så et win-win resultat som alle parter har glæde af.

Ellers køb nogle fortsatsvinduer evt. i acryl med en gummiliste rundt om. Det virkede fint i vores gamle bondehus. Eneste ulemte var, at tobaksrøg mv. satte sig nemmere i dem end på glas, men ok det var så lige at gøre dem rene lidt oftere. Vi undlod i et vindue i hvert rum, som så kunne bruges til at lufte ud, og der er ret billigt, vejer ikke noget, og efter mærkning inden nedtagning nemt at gemme og finde rette placering til næste år.

Mvh. JørgenE
Jeg vil personligt gå efter Jørgens andet forslag. To grunde dertil er at det er billigt og det er hurtigt.
Selv om ejeren evt vil med til en udskiftning sker det ikke i denne vinter... og du har sikkert behov for at få det lidt lunere her inden vinterkulden sætter ind.

Men den med de nye vinduer må vist være den mest optimale.

MVH Njord
En alternativ løsning til acrylpladen med gummilister er at bruge selvsamme acrylplade, men så hænge pladen op vha. magnetlister. Derved er det meget nemmere at tage acrylpladerne ned og man kan stort set ikke se, at de er sat op (i hvert fald ikke så længe de er uden ridser og tobaksrøg).

En lille ulempe kan være, at man kan se den sorte magnetliste, hvis man tager acrylpladerne ned om sommeren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis