Nyt køkken - Hvilke brølere skal jeg være opmærksom på???

Hej

Jeg har nu revet hele mit køkken ned og skal til at lege med gibs og multiplader...

Jeg skal sætte et sænket loft op med indb.spots. i. Mest af alt for at gemme udtrækket til emhætten væk, der går tværs gennem lokalet langs loftet. Det må man gerne lukke inde ikk?

Så skal jeg bygge hele køkkenet op i multiplader, men det har jeg vidst lidt styr på? Er der alligevel noget jeg skal være opmærksom på med sådan nogle?

Usikkerheden omkring multipladerne er mest at jeg har trægulv... Nogle siger at det kan ikke lade sig gøre (men ikke hvad der sker ved det) og andre siger læg 2 lag murepap under så er det i vinkel?

Er der nogen der ved noget om det???

Jeg ønsker mig også nogle flere stikkontakter, hvad kan man gøre selv og hvad skal man betale sig fra? Og hvor meget koster sådan noget ca.?

Hjææælp mig biggrin

Den lille lav-d-selv-pige
Hej Jeg har nu revet hele mit køkken ned og... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Selve elementerne koster ikke mange kroner...
Det er låger og borplade der koster.....
Husk også at hængsler og håndtag faktisk ikke er gratis...

Jeg har selv for en del år siden renoveret en baggang. Her var jeg heldig at finde de låger jeg skulle bruge i en kvalitet og udformning jeg kunne lide. Her var prisen på lågerne ganske rimelig.. Sedet var et lager hvor man solgte restpartier og 2.sort. Elementerne var nogel 1. klasses modeller de lavede løbende fom der blev behov for dem.

Hvad angår besparelse kan der måske spares på bordplade og vask, amatur osv. Men pas på med at lave noget du fortryder kort efter..
Køkken og bad er de dyreste rum at lave/renovere men en stor del af prisen er den samme selv om du kun anvender bilige materialer...

Skal du igang, så overvej om du har pengene eller om du evt skal låne lidt ekstra til det.... Nå det var bare et lille synspunkt.
Det er en stor opgave at lave elementer sel, mens montagen er en ganske rimelig LDS opgae som du har langt større chance for at lave et rigtig godt resultat ud af...

MVH Njord
Hej SOSjeg har gjort det selv

Jeg laver det hele selv incl. elementer, låger, bordblade o.s.v. og så selvfølgelig bygger jeg også hele køkkenet op fra gulv til loft i multiplader.

Grunden til dette er, at jeg gerne ville have nogle låger rundt omkring i "reolen" og de skal naturligvis være ens med dem i elementerne for neden. De huller rundt i reolen er ikke en størrelse jeg kunne finde og derfor vil jeg lave det hele selv.

Jeg vil bestemt anbefale hvis man kan købe de elementer man leder efter så gør det. Jeg har ligeledes lavet dem i standart mål, så det er muligt at sætte nu indkøbte elementer i hvis man nu lige pludselig skulle få lyst til det.

Med hensyn til Njords indlæg, så skal man bestemt regne med at køkkenet med at det er dyrt at lave et nyt køkken også selv om man laver meget selv. Og jo mere du laver selv, jo længere tid tager det. Så man skal lige vurdere inden man går igang hvor længe man vil undvære køkkenet.

Mit lille trick til at undvære køkkenet, er at jeg har sat et lille køkken op i gangen med to kogeplader, mini ovn og køleskab.

Jeg er stadig ikke færdig men nået langt og jeg vil meget gerne komme med gode ideen og tips.
Jeg har undersøgt en hel masse før jeg gik igang som jeg gerne vil dele ud af, men skal det være nu eller når jeg er færdig?
Og skal du sætte nyt køkken op eller skal det være med multiplader?

Jeg skal nok sætte nogle billeder op men det bliver først når jeg er færdig eller nærmer mig...

Skriv og spørg endelig, det er da sjovt at kunne hjælpe...

Den lille lav-d-selv-pige
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Kristine

Tak for det gode svar,

Du må gerne begynde at øse ud af din erfaring allerede nu, det jeg skal lave er ca. 5 m køkken bord i en vinkel dvs. ca 5-6 underskabe og et hjørneskab, og jeg glæder mig til at se/læse din vejledning step by step.
Dert haster ikke for vi går først i gang om små to mdr. Lågerne og skufferne køber vi færdiglavet.

Glæder mig til at se billederne
:o

RSG
Jeg skal lige pejle mig ind på, hvad det er for et køkken du ønsker dig...

Vil du bygge med multiplader eller bare lave elementer, eller begge dele?

Eller er det slet ikke besluttet endnu?

Den lille lav-d-selv-pige
Hej Kristine,

Det er elementerne som jeg gerne vil lave, og købe låger skuffer og køkkenbordet færdiglavet. Køkkenet som skal friskes op er som udmærket men der mangler bordplads. De eksisterende elementer bevarer vi og skifter lågerne og skufferne så det hele selvfølgelig bliver ens. se det vedhæftede billede vi skifter til hvide låger og en lys massiv træbordplade fra IKEA.

Som tidligere nævnt er det 5-6 underskabe og et hjørneskab i alt 5 meter.

Rikke :wink:

RSG
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej igen...
Jeg vil lige starte med at sige, at jeg synes at det er et flot og dejligt lyst køkken du har.

Jeg tror helt ærligt ikke, at du kommer til at spare noget på, at lave elementerne selv og købe låger/skuffer. Det er ikke selve elementet, der er dyrt, og specielt ikke i forfold til de materialer du skal ud og købe for at lave dem.

Hvis det er for at få en billigere løsning, synes jeg du skulle kigge i den blå avis, finde et brugt køkken der ligner, og sætte det op. Så kan du altid købe nye låger til det.

Du kan også friske lågerne op, med maling (f.eks. spray-maling til biler), og købe nogle nye flotte greb til det hele.

Jeg ved ikke om det var en idé, men jeg tror, det andet vil være et stort arbejde for ingenting... :?

Den lille lav-d-selv-pige
Hej igen,

Tak for det, men det er kisebærfarven vi ikke kan lide og det der er på billedet bliver malet hvidt og bordpladen skiftet.

Mht. til de "nye" elementer så tror jeg at jeg vil følge dit råd med den blå avis når vi nu alligevel køber nye låger og skuffer. :wink:

Jeg glæder mig fortsat til at se billeder fra dit store projekt 8) så jeg kan få inspiration og mod til senere brug.

God fornøjelse

biggrin

RSG
Hej Kirstine

Er du blevet færdig med køkken?

Husk med halogen at lave plads for varme oven over evt. købe andre pærer end cool beam. Husk også at regne lidt på ampere, da lampe ledning som mange bruger tit ikke er nok i kvadrat, bare så du ikke får lavet noget forkert ;o)

\René
Tak i lige måde SOSjeg har gjort det selv...

rene2, jeg forstod ikke en pind af det du skrev, nok fordi jeg ikke er en el-haj.
Det er næsten et samlesæt jeg har købt, så det skulle vist være svært at lave forkert og der er åbent i over spottene, så det skulle vist være i orden... Ikk??? biggrin

Den lille lav-d-selv-pige
Hej Kristine

Jo så er det helt ok, et samlesæt bør jo bære lovligt med hensyn til lednings tykkelse osv. wink

\René
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også