17`jolle ukendt

jeg har købt en jolle, hvor bunden er en "beholder" fyldt med vand. bunden man går på (toppen af "beholder" er af glasfiber, denne er meget tynd og giver efter. jeg synes at det er en uheldig konstruktion pga. sikkerheden. foredelen må være at den kun vejer 485kg tom uden motor og ballast(vand) ved vejtransport. er der nogle der har foreslag til ændring af konstruktionen og evt. hvor den er bygget/type/navn.

mvh. carsten
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej

formålet med vandballasten, var at stabilisere båden når den lå stille, og samtidig spare ballastvægten, når båden blev stabiliseret af farten, eller skulle på land. Både var dengang ikke særligt bredde og ikke så stabile, derfor denne løsning, og du må forberede dig på en langt mindre stabilitet hvis du ændrer båden. Hvis dørken er blød kan det skyldes at den består af finer pålagt glasfiber, og at fineren er rådnet væk. Du kan forstærke dørken indefra med glasfiber og evt. flækkede paprør.
Der blev lavet mange både af den type, så uden et billede er det helt umugligt, med billede næsten.

venlig hilsen Erik

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har en 25 hk gammel jonson påhængsmotor jeg er ved at renovere jeg mangler en manual el et el andet jeg kan gå efter motoren er skilt ad er der en som kan hjælpe evnt med billeder så jeg kan se hvordan geerskiftet er monteret Jeg har også en gammel mercuri 50 hk med blå bond som jeg mangler en motorblock til skív el ring på 86452749 el 40719059
Citat fra dinosauer

Jeg har en 25 hk gammel jonson påhængsmotor jeg er ved at renovere jeg mangler en manual el et el andet jeg kan gå efter motoren er skilt ad er der en som kan hjælpe evnt med billeder så jeg kan se hvordan geerskiftet er monteret Jeg har også en gammel mercuri 50 hk med blå bond som jeg mangler en motorblock til skív el ring på 86452749 el 40719059

Hej dino !

Se hvis du nu lagde dit indlæg det rette sted, er jeg sikker på at du vil få en bedre respons på dit spørgsmål, det er ret uhøfligt at begynde på noget der ikke vedkommer spørgerens spørgsmål.

V.h Håndværkeren smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis