Skadet Toyota Yaris Verso

Hej
Vores dejlige Toyota blev skadet sidste weekend,gudskelov uden de store personskader.Konen kørte direkte ind i siden på en venstre svingende med 70 km/t.Bilen ser ikke godt ud,hele snuden er smadret + små skader på bilens venstere side.Taksatoren ringer og siger at bilens skade koster 85000 kr og dermed ikke totalskadet men han vil gerne forsøge at sælge den på en aktion til 135000 og det er så igang med at blive prøvet.Jeg begynder så at lede efter en anden Yaris Verso men opdager at man kan ikke finde en Yaris Verso årg 2001 til 135000 kr, man skal op og give omkring 140000 kr for en tilsvarende min bil.Jeg kontakter Toyota som fortæller mig at de havde fortalt taksatoren at sådan en bil vil koste mindst 140000 kr,så jeg ved ikke om Taksatoren er ude på at snyde og score de siste 5000 til sig selv.I samtalen med Toyota fik jeg også at vide at skaden langs ventere side ikke skulle laves,da Taksatoren ikke mente at den kunne stamme fra Færdselsuheldet på trods af han ikke engang har læst skaderapporten og ikke vidste hvad der var sket.Det spurgte han først om da jeg ringede til ham og han lovede så at sørge for at få skaden med,men jeg er sikker på at han tror jeg vil snyde ham med sideskaden.
Så nu fik jeg lidt luft :? og nu til det egentlige spørgsmål,hvis jeg vælger at få lavet bilen og ikke skifter den de første par år,mister jeg så mange penge i en handel ? .Toyota siger at det ikke bliver så slemt ,ca 5000 kr hvis jeg sælger nu og intet om 2 år.Toyota anbefaler at den skal laves men det kan jo være fordi at de kan tjene en del på at lave den.Har i nogle erfaringer i en sag som denne?.Da modparten har fået hele skylden mener jeg at jeg skal holdes total skadesløs i denne historie,men jeg tror det bliver svært.
Mvh Torben
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det er jo ikke nogen ønskesituation. Personlig ville jeg i bede om at få bilen repareret og så se hvad taksatoren siger til det. Så får du jo også hele skaden med. Du kan jo samtidig gøre opmærksom på at prisen på på de 135,000 ikke er acceptabel. Hvis du accepterede denne pris ville du jo allerede have mistet penge på bilen pga skaden.
Værkstedet giver jo også garanti på den reparation som de foretager. Så alt i alt ville jeg ikke være så nervøs ved at få bilen repareret.

mvh Anders
Hej Toje,

Start med at glæde dig over, at der ikke skete personskade.

Mht. til bilen. Taksatoren skal slet ikke blande sig i, hvad der skal ske med bilen - når han gør, er det ikke for at gøre dig en tjeneste.
Du skal blot bede forsikringsselskabet sende en anden taksator med den begrundelse, at du ikke mener takseringen er korrekt.

Som jeg ser det, er det kun fronten, der har taget skade - der er ikke sket skade på tag/taglinie??? En bil som din er jo netop programmeret til at folde helt vildt - har selv prøvet noget lignende, så helt vildt ud, men var faktisk kun dele, der skulle skrues af og på - intet skulle rettes ud.
Så bilen kan blive NÆSTEN lige så god som ny, og i og med det er en skade i fronten, har det ingen praktisk betydning.

Så lad Toyota lave den, betal FDM for et komplet check og nyd så, at konen er intakt.

Mvh.

Jan R.
Hej Jan
du spørger om det kun er fronten.Nej venstre side har fået skadet den ene dør og bagerste skærmkant er rykket af,men der er ikke noget at se på resten af bilen.Jeg tror det er en stærk bil når det drejer sig om kollisioner.Det undrer mig meget at aierbagsene ikke skød af,men Toyota sagde at der sidder nogle sencorer og måler om kabinen er i fare og er den ikke det,skyder de ikke af.
Du har ret med at jeg skal være glad for at der ikke er personskade.Jeg er nok blevet lidt mere glad for konen herefter ulykken smile .
Mvh
Torben
PS Taksatoren har lige ringet og sagt at slutbudet er 137000 på den aktion som bilen var sat ud i
Hej.
Kun dejligt at der ikke er personskade med i uhellet.
Ved at nærlæse billedet kan man se at venstre vange er trykket sammen, og den er lavet så den skal folde ved koll. så bilen skal på bænk da det ikke kun er "skruedele" der skal skiftes, og normalt skiller man skaden ad for at få konstateret hvor slem den er, og hvor langt man skal ind, for at udbedre skaden.
Selvfølgelig kan du klage over taksatoren, men det hjælper normalt ikke, og man kan som regel forhandle lidt om prisen, det gør vi gerne når der er så stor en skade. Mvh. autoole
www.olesautoservice.dk
Hej Ole
Jeg vil gerne høre din mening.Ville du tage de 137,000 kr og ville du have bilen lavet hvis det var din bil.Jeg har talt og skrevet med mange og fået forskellige svar,men ingen er professionelle.så dit bud vil jeg meget gerne hører.
Mvh Torben
Annonce
Sagen er vel ret enkel..(som jeg ser det)
Bilen skal laves på modpartens regning(forsikring).
Bilen skal oprettes korrekt, hvilket vil sige....det der skal til...... så den er som før uheldet, oprettes i bænk, lakeres etc.
Så er du jo godt kørende igen.......
Og er du så ikke tilfreds efterfølgende kan du jo handle bilen. Og der bliver ikke nedslag i prisen hvis den ellers er korrekt lavet.
Hej
Lige det sidste nye om Yarisen.Efter en opringning til Taksatoren og 5 minuters iøvrigt venskablig samtale,fik jeg prisen op i 142,000Kr og herfra gik jeg så markedet for at få en anden Yaris.Den fandt jeg hos Toyota Frederikshavn.Den stod til 140,000+lev.Slutprisen blev 142,000 med Cd afspiller som koster 2600 kr+ 4 nye vinterdæk og ingen leveringudgifter :lol:
Mvh
Torben
Hej igen
Det er nok det rigtige du der har gjort, for selvom bilen oprettes perfekt og laves i alle ender og kanter, så ved du at den har været skadet, og så er der nok lige noget med at den trækker lidt, eller lyder lidt anderledes, eller noget helt tredje, så tillykke med din nye bil, og glædelig (h)jul til alle
Mvh. autoole
Hej Ole
Også en glædelig jul til dig.
Og lige mens jeg har fat i dig.Hvad tager du for at montere en plusledning fra batteri til anhængertræk.Det var nemt hvis du ordnede det da jeg kører forbi dit værksted hver dag
Mvh
Torben
Hej Torben
da dette er et "tjat" forum. og ikke en reklameavis, vil jeg bede dig maile mig, eller komme forbi værkstedet, så finder vi måske nok ud af noget.
Mvh. autoole
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis