Tomgang faldt pludseligt til 500 o/min

Min WV Polo 1.6 75HK fra 1998 har fra i dag besluttet at tomgangen skal ligge på 500 o/min i stedet for 950 o/min som det plejer.....? Det går ikke så godt med at komme i gang med så lavt omdrejningstal

Hvad kan der være galt???

Det skete lige pludselig - intet forvarsel og alt andet er helt som det plejer.

Kan det være tændrør, tændkabel...? Jeg har fået skiftet tændhuset og har tidligere fået skiftet et par tændrørskabler

Den har kørt 226.000 km og jeg har haft den fra ny

Jeg håber VIRKELIG på hjælp, da jeg ikke har råd til at sende den til mekanikker...

Mange hilsner
Polite
 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra polite

Kan det være tændrør, tændkabel...? Jeg har fået skiftet tændhuset og har tidligere fået skiftet et par tændrørskabler..


Det var ikke kablerne...- de er tjekket og er OK

Kan man justere tomgangen???

Jeg har virkelig brug for et godt råd.....

Mange hilsner
Polite
 
Tak Briggs - det vil jeg prøve her til morgen... jeg håber det bare er sådan en detalje... ellers er den vel næppe til at rode med selv - eller er den?

Skal man ikke have en chiplæser til det hele i dag..??

Mange hilsner
Polite
 
Det hjalp ikke.... har også haft lambdasonden ude - hedder den ikke det - den i afgangsrøret..?

Mange hilsner
Polite
 
Citat fra polite

Min WV Polo 1.6 75HK fra 1998 har fra i dag besluttet at tomgangen skal ligge på 500 o/min i stedet for 950 o/min som det plejer.....? Det går ikke så godt med at komme i gang med så lavt omdrejningstal

Hvad kan der være galt???

Det skete lige pludselig - intet forvarsel og alt andet er helt som det plejer.

Kan det være tændrør, tændkabel...? Jeg har fået skiftet tændhuset og har tidligere fået skiftet et par tændrørskabler

Den har kørt 226.000 km og jeg har haft den fra ny

Jeg håber VIRKELIG på hjælp, da jeg ikke har råd til at sende den til mekanikker...


er den med indsprøjtning eller karburator?

hvis den er med karburator så kontroller dine vaccumslanger, dette gøres nemmest med diesel start.

en anden mulighed når det er karburator er flangen mellem karburator og indsugningsmanifol, prøv at trykke ned på din karburator, hvis bilen kommer til at gå normalt er flangen flækket og skal skiftes! og et god råd kør til VW og køb den, jeg skiftede hele 3 i løbet af 1½ månede alle hentet hos Thansen der dog byttede uden bøvl.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej

Jeg ville starte med at få læst fejlkoder ud på den først da du som regel ikke kan spore de elektriske fejl selv.
Derefter er der 4 egnnerelle fejl der kan ligge i den.:

Tomgangsluftventil/tomgangsregulatorens aktuator
Gasspjældspositionsføler
Brændstoftilstand/brændstoffilter
Motorstyreenhed

Disse fejl kan næsten alle aflæses via fejlkoder, dog ikke den 3. sidste.

Disse fejl kan du få aflæst ved WV eller en andet værksted.

De tidligere forslag kan du også afprøve da det er gængse fejl, men når du nu har en bil af denne årgang så har du også muligheden for at få læst evt. fejl ud inden du piller for meget ved bilen, for så risikere du at den registrere flere fejl som evt. kan ende med at være fordyrende.

Dette var lige mit bud....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis