Stigning

Findes der mon en formel, hvormed man kan regne en propellers stigning ud?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej KOBA

Der indgår ca. 200 parametre i at beregne en propel.

Din marine forretning kan vejlede dig hvis du kommer med følgende oplysninger:

Hvis du har fast aksel i din båd, skal du som min. oplyse
Skrog typen på din båd, Antal HK på akslen, akslens store Ø, og lille Ø, max omdr. på motor, gear udveksling.

Skal du have en optimal beregning, må du gå til Korsør propeller - du kan læse mere på min hjemmeside, om vores oplevelse med at få beregnet en ny propel ved skift af motor.

God jul

Peter Sørensen

www.diode.dk - Se mere om Winga 30 motorbåd
Så har jeg ikke udtrykt mig tydeligt nok. Det er stigning på en forhåndenværende propeller, som jeg vil regne ud. Det står nemlig ikke på den. Jeg overvejer, om jeg bare kan dividere bladbredde op i diameter. Så er det en 17/18, og det ser rimeligt nok ud. Jeg ved bare ikke, om det er rigtigt.
Jeg glæder mig til at se den færdige hjemmeside "diode". Jeg var mere heldig med bådkøb. Sælger lovede intetsomhelst og fralagde sig ethvert ansvar, for båden er gammel og har aldrig været vedligeholdt. Eller vasket. Den var så beskidt og ildelugtende, at det gav brækfornemmelser. Til gengæld har den i sin 50-årige levetid heller ikke været brugt og slidt. Alle skruerne i propelakslen var rustne og mørnede. Ellers intet særligt at bemærke udover omtalte centimetertykke lag lort og skidt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis