Suzuki AP50 trækproblem

Hej

Er der nogen som ved hvad der kunne være galt med en suzuki ap 50
45 knallert når den ikke rigtigt vil trække lige i det område hvor den skifter "gear".
Kan det tænkes det er variomatikken det er galt med ???

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!!

Nu skifter den jo ikke rigtigt gear, da det jo er 2 remskiver som bliver større og mindre med omdrejningerne.

Tag variomaticdækslet af, skru vario'en af og check om den er glat hele vejen ud, er den det er den OK. Dernæst check rullerne, de skal være helt runde, er de ikke det skal de skiftes. Er alt dette iorden er der kun koblingen tilbage, der kan det være fjedrene som er blevet slappe, og skal skiftes. Husk og skift kileremmen samtidig (og køb for guds skyld en original og ikke en Thansen rem)
Det lyder, som om jeg har fundet endnu en lidelsesfælle!

Jeg tror, jeg har samme problem med min AP50, og min bror har samme problem med sin - det virker som om den "skifter" for tidligt, altså at gearingen øges til "topgearing" ved meget lave omdrejninger. Det er surt, for i "gamle dage" var den jo lynhurtig i optræk - det er den bestemt ikke mere, og ind imellem bliver det halvfarligt, fordi man fx kan komme til at hænge midt i et venstresving i et kryds, stort set uden trækraft sad

Min bror har skiftet kileremmen på sin, men det hjalp svjv ikke.

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis