knækket træmast

min træmast er knækket i nederste sallingshorn er der nogen der ved hvordan man evt får sat den sammen igen

Kan man sætte en knækket træmast sammen igen og i fald hvordan???
Knækket ved nederste sallingshorn
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan samle masten igen. Men det kræver at du køvler den ind på begge sider over et langt stykke og laminerer nye sider i på begge sider af den. Altså ne gamle mast går igennem i midten og nye sider.
Det hele limes sammen med masser af PUlim og høvles i facon og pudses sammen og sluttelig lakeres.

Men se grundigt efter om masten er dårlig inden du går igang !!!

Hvis masten ellers er frisk er der intet til hinder for at reparere.

Kig på biblioteket ig se om ikke de har en bog med anvisninger på hvordan man bygger en træmast op. Der er hule modeller og der er massive modeller... Men hvis du kigger i dels engelske bøger og dels lidt ældre danske kan du sikkert finde noget brugbart litteratur.

Hvilken båd er der tale om ?? er det noget meget stort eller er det en lille weekendbåd ??? Der er lidt forskel på hvilke belastninger en mast udsættes for.....

MVH Njord
Jeg har med succes repareret en fin oregonpinemast på min gamle båd.
Se den vedlagte princip skitse.

Mbj.
Citat fra Mount

Jeg har med succes repareret en fin oregonpinemast på min gamle båd.
Se den vedlagte princip skitse.

Hej Mount

mange tak for den illustrative tegning den blev jeg meget glad for at se, nu kan jeg roligt gå igang, jeg har blot et spørgsmål mere, hvad er en guide eller hvad bruger du som guide????

endnu en gang tak og mange sejler hilsner
lars

Kan man sætte en knækket træmast sammen igen og i fald hvordan???
Knækket ved nederste sallingshorn
Hej Lars

Et lille hint: Hvis du har en hulkel i masten, så find en silikone slange, der passer i diameter. den lægges i hulkelen inden du limer. Derved undgår at skulde fjerne limen bagefter.

God arbejdslyst.
Thomas

Mvh Thomas

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis