Behandle træ op under udhæng

Vi har et normalt 90 graders udhæng i forhold til muren på af huset - ca. 75 cm og et enkelt dem er vel på vel 1½ meter, men sammenlagt er det mange m2.

Først købte jeg en rulle, som jeg prøvede til et loft. Det er hvor man kom malingen ned i en beholder, der hænger halvt om rullen, så man ikke skal fylde rullen hele tiden, og prøvede den så på vores kælderloft, men det virkede ikke slet ikke, da koblingen imellem beholderen og der hvor rullen drejer rundt ikke var tæt. Noget billigt klamp.

Men næste år skal udhænget have træimprægnering efter mange år uden vedligeholdelse, og så vil jeg gerne vide, om I ruller det på, sprøjter det med fare for at ramme murstenene med sprøjtestøv eller hvad? For at bruge pensel, og få halvdelen ned ad armen har jeg ikke lyst til, til nød vil jeg bruge en almindelig rulle, selv om der så kommer 1/4 ned ad håndtaget med den tynde væske.

Alternativt har jeg tænkt at tage alle brædderne ned og montere dem på et par tværlægter, der så skrues op i spærrene. Så kan de behandles nede, man kan få sat lidt halogen i dem uden besvær, og så bare montere dem med et par messingskruer, der er lige til at skrue ned igen om mange år. Lægterne er ca. 4 m. lange, så det er en overkommelig opgave (tror jeg).

Hvad ville I foretrække?

- JørgenE

Mvh. JørgenE
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det er ikke nødvendigt med imprægnering til underbeklædning, men kun maling for synets skyld.
Jeg vil foreslå en oliebaseret Gori 88 da den er nem at male med og knasterne slår ikke så nemt igennem som ved vandbaserede malinger.
Med denne malingstype er det normalt ikke problemer med dryp o.l.

------------------
www.orla-nautrup.dk
Hej Jørgen.

Jeg vil til en hver til købe en sprøjte.
Du spurgte for nogle mdr. siden, om hvilken sprøjte du skulle bruge til at male paneler med.
Så her kommer endnu en grund til at du skal købe den. Nu har du 2 ting som er velegnet til en sprøjte - du kan snildt bruge den samme, der hvor der er forskel er på dyserne. Og bruger du den rigtige dyse til malingen, så støver det heller ikke så meget.
Venlig hilsen
Ida
Farvehandler.

PS. Når jeg engang bliver stor, og får råd til at købe hus, tja så er det eneste træ på huset, jeg ikke ville male med sprøjte vinduer.

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også