Vi har et normalt 90 graders udhæng i forhold til muren på af huset - ca. 75 cm og et enkelt dem er vel på vel 1½ meter, men sammenlagt er det mange m2.
Først købte jeg en rulle, som jeg prøvede til et loft. Det er hvor man kom malingen ned i en beholder, der hænger halvt om rullen, så man ikke skal fylde rullen hele tiden, og prøvede den så på vores kælderloft, men det virkede ikke slet ikke, da koblingen imellem beholderen og der hvor rullen drejer rundt ikke var tæt. Noget billigt klamp.
Men næste år skal udhænget have træimprægnering efter mange år uden vedligeholdelse, og så vil jeg gerne vide, om I ruller det på, sprøjter det med fare for at ramme murstenene med sprøjtestøv eller hvad? For at bruge pensel, og få halvdelen ned ad armen har jeg ikke lyst til, til nød vil jeg bruge en almindelig rulle, selv om der så kommer 1/4 ned ad håndtaget med den tynde væske.
Alternativt har jeg tænkt at tage alle brædderne ned og montere dem på et par tværlægter, der så skrues op i spærrene. Så kan de behandles nede, man kan få sat lidt halogen i dem uden besvær, og så bare montere dem med et par messingskruer, der er lige til at skrue ned igen om mange år. Lægterne er ca. 4 m. lange, så det er en overkommelig opgave (tror jeg).
Hvad ville I foretrække?
- JørgenE
Mvh. JørgenE