"Lydstudie" - krav og regler ved etablering i priv

Er der en eller flere som enten kender til, eller som kan henvise til hvad der ligger af krav og regler mv., hvis man vil bygge et mindre lydstudie (eller noget der minder derom) op helt fra bunden af, i noget ala' en udestue (vindue kan lukkes til), til privat brug/delvis hobbybrug, og når der ikke er flere hundrede tusinde at gøre godt med.

Isolering/dæmpning, gulv, svævende loft, osv. ?

Thomas

Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skal du indspille i studiet (live trommer, bas osv. eller eletronisk dvs. computerprogrammeret musik)??? Uddyb lidt nærmere hvad din plan er??
Hej Thomas,
Hos Rockwool http://www.rockwool.dk/sw8736.asp har de flere brochurer som viser hvordan du kan lydisolere. informationerne er gemt inde i brochurer om isolering, hvor de beskriver lydisolering af skillevaegge og lofter, f.eks side 72-76 i "den lille lune"
http://www.rwsc.dk/brochurebestilling/brochure_frameset.htm
De har ogsaa links til diverse lovboeger, jeg har proevet at kigge i et par af dem, men fandt ingen regler for lydstudier.
Jeg kan ike forestille mig andet at hvis du bygger et stoejdaempet rum, saa dine naboer ikke bliver generet af stoej fra dit lydstudie har du vel ingen problemer -- saa laenge det er hobbybrug. Hvis du begynder at drive det som en virksomhed saa er der nok helt andre regler, for man vil jo godt goere livet saa svaert som muligt for ivaerksaettere cry

Karsten
Citat fra Brunhøj

Hvad skal du indspille i studiet (live trommer, bas osv. eller eletronisk dvs. computerprogrammeret musik)??? Uddyb lidt nærmere hvad din plan er??


Planen er, lidt groft sagt, at indspille elektronisk musik, både med computer udstyr, og også med DJ sæt. Måske også vokal optagelse. Tanken var at få et rum, så noboerne blev mindst muligt generet, og også den fornemmelse, at når man lukkede døren, så var det "Mercedes" agtigt, hvis man kan bruge det ord.

Thomas

Thomas
Citat fra KarstenCan

De har ogsaa links til diverse lovboeger, jeg har proevet at kigge i et par af dem, men fandt ingen regler for lydstudier.
Jeg kan ike forestille mig andet at hvis du bygger et stoejdaempet rum, saa dine naboer ikke bliver generet af stoej fra dit lydstudie har du vel ingen problemer -- saa laenge det er hobbybrug


Tak for de 2 links, de er rigtig gode. Jeg har bestilt div. brochurere fra rwsc.dk. Det skal måske også lige nævnes at det kun er til hobbybrug smile

Thomas

Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis