Gulv på 1 sal

Jeg er igang med nyt gulv samt nye vægge på første sal. Blev lige lidt i tvivl om flg.

Skal gulvet føres helt ud til tagsiden, eller skal gulvet stoppe ved skunken. Sådan at skunken etableres oven på gulvet, eller at skunken etableres først, og derefter gulvet ud til skunkvæg.
Håber i forstår problemet
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars.
Det er helt op til dig om du vil ligge gulvet helt ud eller stoppe ved skunkvæggen.
Har/får skunken et større areal, som du evt. kan bruge til opbevarring, så ville jeg ligge gulvet helt ud.

------------------
Poul Erik

PE

OK, så er mit spørgsmål så, skal den nederste lægte til gipsvæggene så kun fastgøres på spær, eller også i gulvet. Jeg er nervøs for væggene vil arbejde ved færdsel på gulvene.
Hej igen.
Er der ikke skunkstolper??
Hvor langt er der mellem de vandrette gulvbjælker?

------------------
Poul Erik

PE

Bliver et gennemgående gulv ikke en kuldebro?

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Der er kun mine hanebåndspær c/c 100 cm.
Gulvet består idag kun af 22 mm gulvbrædder som fungerer som loftet for stueetagen. Gulvbrædderne ligger ovenpå bjælker som er 15*15 cm med c/c 105 cm
Hej.
Jeg vil anbefale, at du ligger mellembjælker ind, eller vil du få et gulv som gynger.
Hvis du benytter et stykke 50x150 mm. som mellembjælke skal du have højst 2,2 mtr. mellem dine udvekslinger. Udvekslingerne kan du hænge op ved at benytte bjælkesko.
Konstruerer du gulvopbygningen således som jeg har forklaret så får du et perfekt gulv.
Mht. lægten/skunkbeklædningen, så vil den ikke påvirkes, hvis du forstærker gulvet.
Skunkvæggen vil jeg nok udføre med forskalling som skunkvæg og som vandret forskalling for gipsbeklædning.

------------------
Poul Erik

PE

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også