Billig affugter

Til dem med fugtproblemer. Kik lige her:
http://www.knud-larsen-byggecenter.dk/tilbudsavis1.htm

Jeg ved ikke hvordan kvaliteten er, men jeg har aldrig set en affugter til under 2000 kr. før.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes bare det er misvisende at de skriver "forhindrer fugtighed.."

Den fjerner problemet her og nu, men fugten vil ind, og det kommer den. Man skal hellere fjerne årsagen til problemet.

Man kan købe sig fattig i "fugtposer", men de er kun egnede hvis man har haft vandskade ol.

Mvh
ThomasB
Hej Thomas.
Jeg er ikke helt enig med dig, at fugten vil ind, normalt er det lige omvendt, at fugten ikke kommer ud pga. af huset er for tæt.
Glem ikke, at det er om sommeren fugtophobningen kommer i konstruktionerne og at det er om vinteren fugten forsvinder igen, men jo mindre fugt som ligger i konstruktionerne, jo mindre luftfugtighed er der i rummet. Så har man problemer med for stor luftfugtighed i et rum, er det en god tig at have en lille affugter som kan afhjælpe hurtigt, hvis der er problemer, f.eks hvis man er allergiker.
Vi har nu haft en affugter i en del år, som har virket upåklageligt, når vi har haft for stor luftfugtighed, så jeg kan med stor anbefaling tilråde dem som har disse problemer, at anskaffe sig en affugter, husk på det strøm den bruger, omdanner den jo til varme.

------------------
Poul Erik

PE

Hvis man f.eks har en fugtig kælder, så skal man ikke bruge en affugter, så skal man afhjælpe problemet.

Mvh
ThomasB
Hej Thomas

Selvfølgelig løser en affugter ikke et grundlæggende problem i en bygnings konstruktion.

Jeg har på fornemmelsen at du sidestiller en affugter med sådan håndværkerer bruger til at udtørrer bygninger med.

En affugter er faktisk en lille mobil varmepumpe som kan forbedre indeklimaet idet luftfugtigheden bringes ned på et niveau, hvor støvmiderne ikke trives. Den kan også anvendes i forbindelse med tørring af vasketøj. Som pev skriver giver affugteren også et varmetilskud som er større en den tilførte elektriske energi (det er det der smart ved en varmepumpe). Nu vil jeg ikke virke belærende og stopper her, men hvis du har behov/interesse for at vide mere om varmepumper - vil jer gerne give en mere uddybende forklaring.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis