Kvalitet på VVS produkter

De mange internet VVS grossister sælger fittings, rør osv. til priser som ligger langt under hvad jeg skal betale for de samme(?) produkter hos en aut. VVS installatør. Og endnu længere under hvad Silvan skal have for blisterpakkede VVS-artikler.

ER produkterne nu også de samme? Er en 90 graders galvaniseret 3/4" bøjning den samme uanset hvor jeg køber den? Er pex fordelerrør de samme? Er en 3/4" kuglehane den samme osv. osv.

-og vigtigst af alt: Hvis der er forskel, gør det så nogen forskel på en evt. forsikringsudbetaling hvis der opstår utætheder i systemerne (forudsat naturligvis at det er sat korrekt sammen).

Nogen idéer? Erfaringer?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa
Du kan godt handle ved alle disse "udbydere"
som du ser på nettet.Den den eneste forskel er,som du også er bange for,
kvaliteten!
Det hidtil ringeste jeg endnu har set kommer fra Rosendal.
Det var radiatorer,pex-forskruninger/fittings,samt deres service.
Der i mod kan jeg kun anbefale VVS_GROSSISTEN,hvor jeg altid
er blevet behandlet godt og hvor varernes kvalitet altid har levet op til
mine krav.(Jeg er smed).
Når du handler i DK må man som udgangspunkt gå ud fra at det som forhandles er godkendt i DK,og jeg kan derfor ikke se at der vil være problemer med en mulig forsikrings sag.
Der findes masser der har fået dækket noget der er gammelt og hvilke regler gjalt på dette tidspunkt?
Køb hvad du skal bare ikke hos Rosendal.

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
Du skal ikke regne med at Rosendal produkter er godkendte, jeg var dernede for et par år siden, da jeg manglede et par røde kloakrør, rørene var fremstillet i Polen, hvilket ikke behøver at være et problem, men det oplyste VA-godkendelses nummer var fejlagtigt, det nummer fandtes ikke i VA-godkendelsesregisteret.

Jeg har bedre erfaringer med VVS-grossisten, det virker som et OK-foretagende, dog er det fittings de sælger ikke GF, som iflg. min VVS-installatør skulle være det bedste.

Mht. til priser, så kan jeg købe direkte ved grossisterne gennem mit arbejde, og har derfor prøvet at sammenligne priser VVS-grossisten/'En alm. vvs-grossist', og priserne var stortset ens, men fittings var fra GF hos den 'alm. grossist'.
Hej

jeg har købt alt til mit bad ved VVS-Grossisten.
Kvaliteten er OK.

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Kan bekræfte at Rosendals varer er i så ringe kvalitet at de ofte ikke virker fra starten.
Fik hele mit badeværelse leveret fra VVS-Grossisten. Ja, det vil sige varerne kom direkte fra Sanistål............

Mit gode ven (vvs-installatør) er noget træt af, at flere netfirmaer kan udbyde varerne billigere, end han kan købe dem til. Han har jo ikke tid til at shoppe rundt for at finde de bedste tilbud, ligesom han ikke kan vente et par dage på varerne. Desuden mister han jo den avance, han hidtil har haft på salg af produkter.

Han afviser også, at der skulle være forskel på de produkter, der kommer fra de normale grossister og dem, der udbydes via nettet - så længe der er tale om samme varenummer.

Mvh.

Jan R.
Annonce
Tak for alle input.

Jeg er nu sprunget ud i det, og har købt for 900 kroner fittings og rør hos VVS-grossisten.

Pex fittings og 3/4" galvaniserede fittings virker OK. Jeg kan ikke vurdere om de er bedre eller ringere end hvad en VVS'er ville sælge mig. Der er svejsesøm inden i nippelrørene, og tydelige svejsninger på midten hvor T-stykkerne er sat sammen, men det er vel helt normalt?

Jeg købte også 2 nilhaner, men det er helt tydeligt at de er i elendig kvalitet. Dem returnerer jeg! Desuden købte jeg 2 stk. 3/4" kuglehaner, og dem er jeg også lidt i tvivl om kvaliteten på, men jeg er ikke ekspert nok til at vide om det bare er mig som er krakiler.

Det hele skal sættes sammen på lørdag. Hvis det giver gode eller dårlige erfaringer, vender jeg tilbage.

Tak for alle indlæg.
Citat fra alfleha



Pex fittings og 3/4" galvaniserede fittings virker OK. Jeg kan ikke vurdere om de er bedre eller ringere end hvad en VVS'er ville sælge mig. Der er svejsesøm inden i nippelrørene, og tydelige svejsninger på midten hvor T-stykkerne er sat sammen, men det er vel helt normalt?



Det er ikke en svejsning, men et tegn på at dit fittings er støbt, deraf navnet 'Blødstøbt randfittings'

Mht. til nippelrørene, så er de lavet af svejste-gevindrør, deraf svejsningen.

Held og lykke

/Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis