Fugning af hus

Jeg har et hus hvor fugen ligger 5-8 mm. inden for stenen. Jeg vil gerne
have fugen helt ud. "SKAL" der kradses fuge ud, eller er det tilrådeligt at
fuge "oveni".

Forslag til metode og materiale valg??

--
Med venlig hilsen

Kenneth Bergmann

Jeg har et hus hvor fugen ligger 5-8 mm. inden for... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis dit problem er at dine fuger "knækker" når de tørrer op skyldes det nok at din blandning indeholder for meget cement. Det kan også skyldes at dine tegl suger vandet ud af din mørtel alt for hurtigt. Vand din væg jævnligt. Det skal ikke tørre-det skal hærde. det er en kemisk proces.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Og så glemte jeg lige at nævne et godt tip til den gamle løse fuge. Anskaf dig en højtrykspuler, iklæd dig nogle plastposer, briller og noget på hovedet og spul så ALT løst puds ud. Det du ikke kan spule ud er godt nok og du kan roligt fuge op igen. Det er noget lettere end fugekrads og gamle bor osv. Og er det varmt i vejret er det en go´øvelse.......
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Højtryksspuling er ok, men det kræver at man kan styre strålen, så den ikke rammer ydersiden hvis det er en glat alm. mursten. Får man først taget det yderste tynde brændte lag af en mursten, har man omdannet den til en svamp, der sluprer vand i sig.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Det med vandskuring lyder da som en fornuftig ide. Hvad er det for vedligeholdelse der er på en vandskuret mur?

Med venlig hilsen
Lennart
Hej
Ang vedligeholdelse af vandskuring. Tag du dine bedste briller frem og puds disse, nu tager du så på en cykeltur i nabolaget og kigger lidt nærmere på de vandskurede huse og du vil givet vis se at der en del afskalninger og hvor huset efterfølgende er malet vil der ofte også være malingsafskalninger.
Jeg kiggede på nyt hus for nylig og så bla. et 2 år gammelt hus der var vandskuret med en del afskalninger og evig vedligeholdelse til følge !!!!

Njord
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej med dig.
Jeg er ogang med at fuge mit eget hus. Jeg har kradset fugen ud, jeg har købt en fræsenot til min vinkelsliber, det er bare iorden.
Dernæst har jeg valgt at bruge 7 dele strandmørtel 0-2% og 1 del cement.
Husk at købe saltsyre til at rense efter med
Med venlig hilsen
Johnny Rokbøll
citat:
Oprindeligt indsendt af Fra NG:
Jeg har et hus hvor fugen ligger 5-8 mm. inden for stenen. Jeg vil gerne
have fugen helt ud. "SKAL" der kradses fuge ud, eller er det tilrådeligt at
fuge "oveni".

Forslag til metode og materiale valg??

--
Med venlig hilsen

Kenneth Bergmann




Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg skal også igang med at reparere mine fuger i år. Hvordan klarer I det med notfræseren, er det svært at undgå at beskadige murstenene ?

Jørgen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også