Mit system halter??

Jeg har haft windows 98 lagt ind og opgraderet til xp, men et eller andet er gået galt, det fylder nemlig lige knap 2 Gb.
Jeg besluttede derfor at formatere harddisken (igen), men så skrev den følgende til mig:

Memory allocation error
Cannot load COMMAND, system halted

Hvad dælen mener den med det?

Nogen kloge hoveder med forstand på hvad jeg skal gøre?

Mvh

Kasper
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
XP fylder temmelig meget fordi den har alle drivere indbygget fra starten

-Jan Holm
Citat fra BobbleTrouble

Ja men jeg har kørt med xp før uden at den brugte tilnærmelsesvis den plads


Hvis du opgraderer fra et tidligere styresystem gemmer XP hele din gamle opsætning, så den er i stand til at gendanne. Det kan måske være årsagen til frådseriet?

Hvor er du når du forsøger at formattere? Du kan kun formattere systemdrevet, hvis du har bootet til dosprompt!

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej.

Problemet er nok, at XP har oprettet en masse partitioner, som din dos ikke kan finde ud af (NTFS filsystem måske). Hvilken version af dos bruger du? Sikker ikke den der følger med XP vel?

Start din maskine op med XP CD'en, og slet partitionerne.


Mvh ThomasB
Citat fra ThomasB

Hvilken version af dos bruger du? Sikker ikke den der følger med XP vel?


Den havde jeg ikke lige tænkt på :oops:

Citat fra ThomasB

Start din maskine op med XP CD'en, og slet partitionerne.


Det burde vel også være muligt at boote i "XP-DOS" med F8 og så køre fdisk eller format derfra, eller understøtter den heller ikke NTFS?

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej Kasper

Citat fra BobbleTrouble


Memory allocation error
Cannot load COMMAND, system halted

Hvad dælen mener den med det?

Nogen kloge hoveder med forstand på hvad jeg skal gøre?

Mvh

Kasper

Se evt her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;77322

Fejlen skyldes formentligt at filen COMAND.COM er blevet "omdøbt" så der i din pc står at den skal være på a drevet, og da du jo ikke har en diskette i a drevet kommer fejlen. Microsoft har selv en løsning på problemet og det står i ovenstående link.
Hvis jeg skulle formatere harddisken så ville jeg nok (udskrive og nærlæse: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;255867#1 ) boote op på en Win98 SE startdisk, og derefter lade F-disk gøre arbejdet med at formatere harddisken.
Når du installerer igen, så behøver du ikke at lægge Win98 ind først. Du kan boote direkte fra dit cd-drev, hvis du opsætter din bios til at have "first boot deveice" som d. Normalt kommer du ind i bios, hvis du genstarter en pc og samtidig holder "Delete" nede.
God arbejdslyst :-)

Mvh Anders

Ps. Det er Win 98 der driller i dette tilfælde - og efter 31/12 - 04 bliver det heller ikke opdateret mere. Snart er Win98 og WinME nostalgi.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis