Vandskuring af malede murstensvægge?

Hej med jer

Jeg leger med tanken om at vandskure mine murstens vægge i stuen, men må ærligt talt indrømme at jeg er i tvivl om hvad der skal til.

Det er nemlig sådan at væggene er malet, mere end én gang. Min logik siger mig at man ikke kan vandskure oven på malingen, men at denne først må fjernes. Evt. ved sandblæsning.

Er jeg helt galt i byen eller hvad mener i?

Jeg har vedhæftet et billede med et lille udklip af den ene væg i stuen, det kan være svært at se men den er nu sandfarvet.

Det resultat jeg ønsker at opnå er at for det første at væggen bliver helt jævn, men at man også/stadig kan se murstens strukturen.

How to do?

Med Venlig Hilsen
Thomas Brixtofte Koch
Skibby.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det bedste er som du skriver sandblæsning, men da dette ikke er noget man bare gør uden at få ballade med chefen fordi hele huset ligner en sandstorm er der et alternativ.
Brug noget LIP-multi fliseklæb. Det blander du i en tynd vælling og smører på muren med en bred pensel. INDEN DET TØRER skal du så pudse ovenpå med mørtel.

Keiwn.

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Hej Brixtofte!

-Har lige haft et indlæg om vandskuringsmønster-

-NY VÆGSTRUKTUR & MALING-

Her blev jeg anbefalet skalflex, hvilket må siges at virke upåklageligt.
Jeg kan lave vandskuring, direkte på glasvæv. biggrin

Jeg tror de har et produkt, som løser dit problem.
Helt uden sandstorm :lol:
Prøv www.Skalflex.dk

mvh. retro04

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
.........hvorfor ikke bare blande en rigelig mængde multi-fliseklæb i vandskuringsmørtelen ?
når der er fliseklæb i mørtelen hæfter den på en malet overflade,
det har jeg selv set at mureren gør ...........så må en lav-det-selver vel også kunne gøre det

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Hej igen

Tak for de fine forslag :-)

Til Retro04, jeg har kigget hos Skalflex og jeg tror du har ret i at de har et produkt jeg kan bruge. Dette skal naturligvis undersøges nærmere.

Dernæst til G.lykke. Jeg har netop i dag snakket med en murer om min opgave i huset og han forslog lige som du, at blande fliseklæb i mørtelen. Så der må jo være noget om det :-) Ifølge mureren var det et meget almindelig brugt trik når de skulle pudse på malede vægge.

Jeg er dog bare i tvivl om hvorvidt det kan dække den sandfarve jeg har på væggen, det er jo kun et tyndt lag som skal på. Der skal godtnok blandes en farve i pudset, men laget skulle jo gerne være så tyndt at man stadig kan se murstens mønstret i væggen.

Med Venlig Hilsen
Thomas Brixtofte Koch
Skibby
Uden at gøre det til en opgave, som kun et universitet kan løse, skal du være sikker på at malingen sidder fast på underlaget. (jeg kan se afskalninger på billedet). Gør den det kan du opnå bedre binding ved at slibe med en rystepudser på den malede overflade inden start på vandskuring.

Good luck

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også