"80'er" gipsvægge som ikke er spartlede

Efter at jeg har renset gipsvæggene for tapet i gangen ovenpå, pga. at der i sin tid ikke er blevet spartlet ved ovengangene og ved skruehuller, står jeg nu med et spørgsmål :

I Danogips kataloget står der at man skal bruge sparteltape i alle samlinger, det er som sådan også fintnok, men - alle de steder hvor plader står kant-mod-kant er der ikke nogen forsænket spartelkant. Kan man lave en 45 graders fas på dem, så der er hulrum til spartlen, selv om pladerne er mont. på væggen, og skal der sparteltape oven på den relativ lille fas som der vil komme ?

Og, vil i anbafale at bruge hjørnebeskyttere, som der står omtalte i Danogips kataloget ?

Thomas

Thomas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis vi forudsætter at du beklæder væggene med glasvæv, vil jeg lime en gazestrimmel/malerremse fast med vådrumsklæber ( også selv om den er selvklæbende), udelade den 45 grader fas, (med mindre samlingerne er slemme men så skal du først spartle fasen med 2 gange polyfille eller lignende) og så spartle med medium sandspartel, slibe og afstøve, microgrunde og så beklæde med væv,
hvis du bruger den papirremse som danogips foreskriver kræver det meget mere spartelarbejde, som er unødvendig da det ikke er nybyggeri som du skal yde garanti på ,
metoden som jeg har beskrevet vil jeg med 99% sikkerhed sige holder,
god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Citat fra g.lykke

hvis vi forudsætter at du beklæder væggene med glasvæv, vil jeg lime en gazestrimmel/malerremse fast med vådrumsklæber ( også selv om den er selvklæbende), udelade den 45 grader fas, (med mindre samlingerne er slemme men så skal du først spartle fasen med 2 gange polyfille eller lignende) og så spartle med medium sandspartel, slibe og afstøve, microgrunde og så beklæde med væv


Jeg fik ikke nævnt at tanken var at bruge miljøvæv, især af den grund at væggene ikke så ikke behøver være super iorden, men dog stadig rimelig ok, da miljøvæv skulle kunne skjule små ujævnheder.

Jeg var ikke klar over at man brugte polyfilla på/i gipsvægge, men havde blot i tanken at bruge sandspartel - hvis jeg ikke havde spurgt her i forum'et...

I forvejen havde jeg købt armeringstape i Jem&Fix, som jeg havde tænk på at bruge i/ved overgangen, der er dog ikke klister på armeringstapen, bruger man også her vådrumsklæber som "lim" ?

Thomas

Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville ikke bruge polyfilla, men som du selv er inde på vanlig spartelmasse. Jeg bruger ikke armeringsvæv, men den tynde armeringsfilt, hvis det behøves ved gipsplade samlinger...

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også