Opretning af teglstens gulv.

Hej allesammen

Jeg står og skal lægge klinker i mit sommerhus og er pt. lidt på spanden. Håber i kan hjælpe mig :-)

Jeg har i under etagen i huset et teglstens gulv, dvs. gulvet består af hvad der for mig ligner mursten lagt ned med cement fuge. Flere steder i gulvet ligger enkelte sten lidt højere (2-4mm) end de andre og det gør det jo lidt besværligt at få klinkerne til at ligge helt lige. Gulvet er altså ret ujævnt.

Hvordan kan jeg rette det ud så jeg kan lægge klinker? Kan jeg evt. bruge selvnivellerende spartelmassse på hele gulvet eller hvad mener i?

Med Venlig Hilsen
Thomas Brixtofte Koch
Skibby
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Thomas !


Selvnivellerende gulvspartel er en meget fin, men kostbar, løsning.
Jeg ved ikke med hensyn til gulvhøjde, men er her mon plads til 3cm. slidelag. :?: Så kunne dette evt. være løsningen.
Man kan også, specielt når her er tale om teglsten, slibe gulvet plant.

Bare nogle ideer.
Lad os se hvad ellers dukker op. :wink:

Mvh. retro04

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej Retro04

Tak for svaret. Der er desværre ikke 3 cm plads. Så skal jeg hen og hæve dørtrinnet til hoveddøren og 2 døre ud til haven :? Det har jeg ærlig talt ikke lyst til.

Men ideen med at slibe gulvet havde jeg ikke tænkt på, den tager jeg til efterretning. Tak for hjælpen

Med Venlig Hilsen
Thomas Brixtofte Koch
Skibby
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også