Fugtigt gulv i kælder

Jeg er igang med at brække et kældergulv op. Problemet er at det er meget fugtigt.

Jeg har købt en gammel vandmølle - som for 250 år siden blev bygget på en gammel eng. Huset står bag ved en dæmning op til en sø. Under det opbrækkede gulv har jeg fundet gamle kampesten - så det er svært rigtigt at komme i dybden - Jeg har dog min. 30 cm at gøre med afhængigt af hvordan kampestenene ligger. Luftfugtigheden i rummet er ret høj uden betonlaget.

Hvad vil være smart at gøre når der nu er så fugtigt? Leca-sten i bunden? Vil sand ikke holde mere på fugtigheden? Jeg havde tænkt mig 10 cm beton, 10 cm flamingo og resten til Leca/fibo nødder. Lyder det fornuftigt?
Gode råd og erfaringer med hensyn til fugt i gulvet søges!

På forhånd tak

---
PS: Dette indlæg er før blevet bragt under et andet indlæg - men jeg blev rådet til at poste det som et nyt.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej LarsLars

Ja, det er fornuftigt at bringe et indlæg igen, hvis det undtagelsesvist ikke bliver besvaret.

Måske skyldes de manglende svar, at det er så speciel en opgave, at du bør søge en fagmand, da vel ikke mange om nogen af os amatører lige har prøvet at lave gulv i en vandmølle med kampesten. Så tavshed kan også være "et rigtigt svar", selvom du havde håbet på noget andet.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis