Ny vægstruktur og maling ?

-Ny vægstruktur og maling-

Jeg går i øjeblikket, med tanker om en større renoveringopgave vedrørende malearbejde i mit hus.
- vi har pudsede vægge, med en nopret struktur ( lavet m. multiklæb) :shock:
-lav selv strukturmaling- ?
Herefter er her plastmalet med glans 7-10.
(Ikke alle vægge er lavet af mursten, så det nytter ikke noget at banke pudsen ned, støvsuge et år, og så vandskure.)

-Ønskerne går i retning af en vandskuringslignende struktur, eller en meget fin berapning.- Herefter har vi en ide om, at væggene skal stå "dødmatte", noget nær en kalket væg, dog indfarvet.-

-Mine spørgsmål går på.-

-Hvordan kommer vi lettest og bedst fra den noprede, plastmalede væg til det ønskede resultat.- :?:

Hvilke overfladebehandlinger/malinger er tilgængelige til det ønskede resultat. :?:

Vil være mægtig glad for alle indlæg, så vi, forhåbentlig, kan komme videre til en beslutningsproces.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en til :?: nr. 2.

Flügger har noget strukturtapet, som ligner en vandskuret overflade, og det er nemt at sætte op.
Men det ligner kun :wink:

Mvh. Carsten
Hej Carsten!

Tak for dit svar!
jeg kan godt lide den med at "det kun ligner" :wink:
Her er vi nemlig henne ved essensen, det skal nemlig være, og ikke kun ligne. :!:

Og forøvrigt er det ikke let at sætte op, på mine vægge, de er jo irriterende noprede af multiklæb.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu sagde jeg jo ikke noget om underlaget :lol:

Jeg har engang set noget strukturagtigmaling, som gav vandskuret look, en slags meget tør maling med sand i. Det skulle påføres med en kalkkost, og det var bestemt ikke nemt at arbejde med. MEN resultatet var flot. Underlaget var en gipsplade.

Mvh. Carsten
-Nu begynder det det at lyde spændende- :!: biggrin

Jeg har selv nogle tanker, i retning af indfarvet vandskuringsmørtel.
Måske i to nuancer, så væggene eksempelvis kan inddeles i felter.

Men ved ikke rigtig om det lader sig gøre, og om hvordan underlaget skal forberedes.

-Men vi er efter mit indre billede, om hvordan, på rette spor.-
Håber det kan lade sig gøre. :!:

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

http://www.skalflex.dk/getMedia.asp?ID=263

Her var lige lidt info, som sikkert kan bruges.

Mvh. Carsten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg er netop lige blevet færdig med at lave vandskuringsmønster. Og jeg må sige at det løser dit problem mht væggende. Du skal ikke engang spartle ujævnheder eller andet. Jeg havde gammel flise lim samt en væg der var malet. det hele fik en gang kalkbinder. Så smurte jeg skalflex på væggene og købte det sæt man kan købe til at lave vandskuringsmønster. dernæst vandskurede jeg normalt, som man gør med cement og strandsandsmørtel 1:10. Og vupti har vil den fedeste væg. Og skulle man gå hen, og lave nogle huller i væggen pga. billeder, lamper oma. så er det bare en lille glat mørtel og så lidt maling på stedet så kan du aldrig se at der har været en hul. skal jeg sætte nogle billeder ind af det???
Der er intet forarbejde med det. du kan endda lave det på træplader, eller tapet. Hvis det sidder ordentlig fast.
Hej Carsten

tak for dit link, Det er næsten for perfekt til at være sandt. biggrin
Vist nok lige det jeg skal bruge.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej JDK!

1000 tak for dit indlæg. biggrin
Det lyder præcis som om at du har løsningen på opgaven. :!:
Der findes vel ikke noget bedre, som i dette tilfælde, at få det svar man håbede på, netop fra en person som lige har gennemgået processen.
-Endog med stor begejstring og tilfredshed.-

Men jeg forstår ikke helt. :roll:
Skalflex først, er det for at forberede bunden, til vandskuring :?:

Herefter vandskuring, og maling ifølge Carstens link. :?:

og til spørgsmålet. JA-TAK jeg vil meget gerne se billede.

Hilsen retro04

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Jeg skrev til JDK, at jeg ikke helt forstod, hvordan :!:
-men jeg tror nu, efter at have gennemgået/gransket div. links. samt koncentreret mig lidt bedere om hvad her blev skrevet, -at jeg nu, langt om længe-, forstår. :o

-Altså jeg bruger udelukkende indfarvet skalflex, direkte på den eksisterende væg.- ( måske kalkbinder)
eller er dette et must :?:

Herefter vandskures normalt, m vandskuringsbrædt m.v. Direkte på/i skalflexen. :?:

skal væggen herefter males, eller er dette i første omgang overflødig. :?:

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også