Ny vægstruktur og maling ?

-Ny vægstruktur og maling-

Jeg går i øjeblikket, med tanker om en større renoveringopgave vedrørende malearbejde i mit hus.
- vi har pudsede vægge, med en nopret struktur ( lavet m. multiklæb) :shock:
-lav selv strukturmaling- ?
Herefter er her plastmalet med glans 7-10.
(Ikke alle vægge er lavet af mursten, så det nytter ikke noget at banke pudsen ned, støvsuge et år, og så vandskure.)

-Ønskerne går i retning af en vandskuringslignende struktur, eller en meget fin berapning.- Herefter har vi en ide om, at væggene skal stå "dødmatte", noget nær en kalket væg, dog indfarvet.-

-Mine spørgsmål går på.-

-Hvordan kommer vi lettest og bedst fra den noprede, plastmalede væg til det ønskede resultat.- :?:

Hvilke overfladebehandlinger/malinger er tilgængelige til det ønskede resultat. :?:

Vil være mægtig glad for alle indlæg, så vi, forhåbentlig, kan komme videre til en beslutningsproces.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

-Ny vægstruktur og maling- Jeg går i... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Carsten!

Jeg har kigget på dine "nye" links, det ser meget fint ud. og Bilka -skal man sgu´te kimse a´-. :lol:

Men jeg kan nu bedst lide den med skalflex, altså den første,
JDK har afprøvet produktet med tilfredsstillende resultat. -det lyder som om at han sidder med løsningen.-

Men det er, når man sidder i beslutningsprocessen, altid rart med alternativer.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Så er her lidt billeder.
De billeder der viser efter vandskuringen er lidt misvisende. da mønstret er mere tydeligt end billederne viser.

http://home.gvdnet.dk/~stensboel/index.html
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej JDK!

Tak for billederne :!:
Det ser rigtig flot ud, men det er jo en rigtig vandskuring, -altså på mursten. -
Hvordan ser det mon ud på puds, har du prøvet det :?:

Kan man mon lave en murstenslignende baggrund i puds, for så herefter at vandskure :?:

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Nej det er ikke. Det er murstenmønster der er lavet af skalflex. og så derefter pudset op med mørten og cement. Underlaget er en pudset mur med en blanding af gammel lim rester fra de tidligere klinker der var på væggen og så er der lidt huller efter søm og skruer. og meget andet.
Det er dog fantastisk :!:

Er det ikke utrolig svært at lave et sådant mønster :?:

Jeg er dybt imponeret. (det snyder, selv et trænet øje, totalt.)
-Det er løsningen, uanset besværet.-

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har aldrig vandskuret før eller må anden må muret. Det enester jeg har lavet der kan henlede til faget muren er at jeg har bygget en bruse kabine og en mur mellem toilet og forgang og det er af multiplader.

Men jeg har taget ca 3 timer om at lave et rum på 2.5 x 2 meter incl bruse kabine. Og så har jeg taget det samme tid med at vandskure det. (det er nok lidt lang tid, men jeg kan godt lide at snakke med folk der kommer på besøg. og bette pus skal have lidt opmærksomhed en gang imellem m.m..m.)

men vi skal til at lave en væg inde i stuen i aften. jeg kan godt lave nogle billeder med fremgangsmetoden.
hvis du vil.


MEN JEG VIL BARE ADVARE DIG. MAN KAN IKKE LAVE ET ALENE. MAN SKAL VÆRE TO PERSONER!!!!!!!
Jeg kiggede også lidt nærmere på dette fænomen.
Jeg er imponeret, det må jeg sige biggrin
Jeg troede også det var en rigtig murtensvæg.

Flot arbejde biggrin

Mvh. Carsten
Flot :!:

Jeg må sige at jeg er imponeret, -det var et svar som kan bruges til noget.-

Jeg havde med mit indlæg håbet at komme "lidt" videre.
Men :!: :shock: Jeg er blevet flyttet flere meter.
Det er simpelthen bare løsningen.

:!: 1000 tak

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også