Gokartbane

Hvis man går og dagdrømmer om at starte en indendørs gokartbane........hvordan kommer man så videre ?

I min hjemby er der omkring 20.000 indbyggere. Af forlystelser kan der nævnes bowling, biograf og svømning. Ellers er der ikke så meget andet, af den slags, her i byen.

Vi er nogen stykker, der seriøst godt kunne tænke os at komme igang med det projekt.

Men hvordan gør vi det bedst ?

Er 20.000 indbyggere for lavt et tal mon ?

Hvor stor en hal skal der egentlig til ?

Og hvad med støj og forurening ?

Ja, der er én masse spørgsmål og meget man skal tænke over ?

Det skulle jo helst også kunne køre rundt uden underskud.

Hvis der er nogen, der på nogen som helst måde, kan hjælpe med ideer eller svar, så ville det glæde mig meget ?

Venligst

Felix
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Felix.

Hvis jeg havde sådanne planer, ville det første jeg ville gøre være at lave en masse forarbejde.

Jeg ville tage rundt på alle de baner der var i Danmark og bemærke hvor besøgt de var, hvor mange vogne der kørte, hvad det krævede af personale og areal, og så ville jeg nok også bruge lidt tid på at se på udlandet og ikke mindst "pumpe" alle jeg så de forskellige steder af personale for at finde ud af hvad der var godt og dårligt, både mht. størrelse, hvornår folk kommer, hvor mange pr. dag, hvilke dage osv. osv.

Så ville jeg lave et budget ud fra det jeg havde lært med husleje, personale, forsikringer, vedligeholdelse af biler og anskaffelser, samt tale med myndighederne hvor I kunne tænke jer at lave banen.

Først da kan I vel overhovedet overveje om det er noget - brug gerne masser af tid på forundersøgelser - det koster så lidt og mest tid, som man har masser af når man er tændt - fremfor at satse på noget I ikke kender nok til, for så koster det uden fortrydelsesret.

(Det var revisoren der talte, og ikke administratoren smile )

Mvh. JørgenE
Hej Felix,

Generelt er jeg meget enig med JørgenE.

Start med myndigheder og lokaler - førstnævnte er en væsentlig hurdle, omend der ikke burde være de store hindringer. Spørg samtidig forsikringen om, hvilke krav der er - og hvad en forsikring koster.

Lokalerne er derimod altafgørende - du skal ikke regne med under 1500 m2 alt i alt, hvilket ganget med en årlig leje/m2 på f.x. 200,- alene er en månedlig udgift på 25000,-. Det skal med andre ord gerne kunne gøres billigere ;-)

Ved vurdering af kundegrundlaget, skal I også se på opland. Og hvad er der af alternativer inden for rimelig køreafstand? Hvad med turister - kan de tiltrækkes?

Endelig en væsentlig faktor - hvem skal stå for det om aftener og i weekends? Og om fem år?

Dernæst - fat digitalkameraet, pen og papir og kom i gang med research. Tag kontakt til Cart-leverandører - de kan med garanti give komplette "drejebøger" til opstart af firmaet. Søg f.x. på tyske sider.

Så laves et investerings- og omkostningsbudget, hvorefter I let kan se, hvad der SOM MINIMUM skal i kassen for at det løber rundt.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis