mangler strøm

Min gode gamle mercedes 240 d som ellers køre og starte upåklageligt har de sidste par dage stået og mistet strøm om natten, giver jeg den strøm pg køre et par km er der ingen problemer, battariet er kun et par måneder gammelt så tror ikke det er det der er problemet
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Kan det være kileremmen der skal strammes?

Hvis den jo ikke er stram nok, så trækker den ikke generatoren, og dermed bliver der ikke lavet nok strøm.

Og hvis kileremmen er stram nok, måske skal generatoren skiftes, hvis den ikke kan fixes altså.

www.maitreya.org - Messias er her... igen! Søg og du skal find!
Eller lade-relæet. Vil anbefale dig en auto-elektriker. Ud fra din beskrivelse burde han kunne måle sig frem til fejlen meget hurtigt, dvs. under ½ time.

Men....slog det mig lige...har du checket, at polerne er spændt godt nok til??? Og at der er ikke er ir eller andet omkring dem, som kan drille.

Og forøvrigt - et par km lader ikke batteriet op... Kør mindst et kvarter, gerne længere, når den er flad. Der skal en hel del ampere til at trække en dieselmotor rundt.

Mvh.

Jan R.
Hej har du et multimeter, ellers køb et, de kan fåes for få kroner i dag.
Mål over polerne når motoren går, der skal helst stå ca mellem 13,5 og 14,2 volt gør der ikke det lader den for lidt eller !!! man kan også komme ud for at pladerne i et nyt batteri er meget hårde, og derfor skal have en rigtig opladning.
Mvh. autoole www.olesautoservice.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis