renault 19 - lidt småproblemer

Bilen er fra 1992

Problem 1:

Kileremmen piver ved opstart af motor, men støjen forsvinder efter et stykke tid. Umiddelbart virker den stram nok. Den kan presses ca. 1,5 cm ind på midten. Skal den bare skiftes eller hvordan? Jeg har hørt om en spray, der skulle kunne bruges ved pivende kileremme. Er det noget? Jeg ved ikke hvor langt kileremmen har kørt. Men den har ihvertfald kørt de 15000 km, hvor jeg har haft bilen.

Problem 2:

den ene bagdør låser ikke altid når jeg låser bilen med centrallåsen. Den bliver kun trukket ca. halvt ned. Er det let at fikse?

Problem 3:

Elruderne knager lidt, når man bruger dem. Det lyder lidt som om de synger på sidste vers. Er der nogle dele, der slides, og som skal skiftes på elruder?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Pegazuz.

Efterhånden som kileremmen bliver slidt, kan den give sig mere og mere. Se efter om den er spændt helt ud, er den det, eller er den ved at være det. Vil det være en god ide, at skifte den.

For at kunne se hvad problemet er med dørlåsen, bliver du nødt til at afmontere dørbeklædningen. Det kan være noget så simpelt, som at selve låsen trænger til en gang smøring. eller der er opstået en skævhed, pga slitage. hvis den skal skiftes, så køb en brugt hos en hugger.

de fleste elruder i dag, sidder monteret med plastik beslag. afmonter dørbeklædningen, og aktiver elruden, så burde du kunne se og høre, hvor problemet ligger.

mvh. jan

Selv på den højeste trone, sidder man dog stadig kun på sin røv.

(Ordsprog fra min far.)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis