Valg af sortglaseret tegl

Vi har vist besluttet os for at lægge sortglaseret tegl på vores nye hus.

Kan nogle anbefale nogle gode og billige teglsten? Og evt. nogle gode steder at købe det, - enten på nettet eller i Køge omegnen.

Har nogle erfaringer med de billige Röben sten? (ca. 120kr/kvm)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
a. Er du nu sikker på at sortglaserede tegl er det der passer bedst? Jeg synes man ser flere og flere anvende dem, og i mange tilfælde er de glaserede tegl mildest talt lidet klædelige. Men om smag kan der som bekendt ikke diskuteres, så klø på.

b. I nærheden af Køge vil jeg anbefale sidens sponsor Knud Larsen. Jeg har altid fået en god og saglig betjening der, herunder også vedr. tegl.
Ja, det er rigtigt at glaseret tegl skal passe til huset. Mange steder ser man glaseret tegl ligge på små parcel-huse, hvor det ikke altid ser lige smart ud. Men smag og behag.

Netop på vores nye hus, er jeg ret overbevidst om at det vil klæde det godt. Huset er stort og i gammel "herskabelig" stil.

Mht. Isodek, har jeg hørt at deres billige Röben tegl ikke er glaseret med "engoberede". Hvad pokker det så end er!?
Citat fra Lars ON

b. I nærheden af Køge vil jeg anbefale sidens sponsor Knud Larsen. Jeg har altid fået en god og saglig betjening der, herunder også vedr. tegl.


Hvornår er Hvidovre blevet "nærheden af Køge" :?: :wink: Bortset far det er jeg enig i, at man får god betjening og vejledning hos Knud Larsen smile

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
hej.....
jeg vil personligt ikke vælge roben teglsten fra isodek idet at de ikke er det jeg vil forbinde med sortglaseret de ligner mere noget som er sprøjtemalet det vil sige at de er lidt matte i overfladen samt det at de ikke er glatte.....
kender en som sælger billige sortglaseret teglsten så skriv en mail og jeg kan sende dig nummeret....
vh
Bjørnen

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
Annonce
"Hvidovre er ikke i nærheden af Køge" Thomas er du fire år med en trehjulet cykel, der aldrig har været længere væk end nede for enden af vejen?
Vi taler om et projekt til formodentlig over 50.000, så det du opfatter som en uoverskuelig distance (Køge-Hvidovre) vil nok for de fleste voksne, der skal så alvorligt til tegnedrengen, være en bagatel.
Citat fra Lars ON

"Hvidovre er ikke i nærheden af Køge" Thomas er du fire år med en trehjulet cykel, der aldrig har været længere væk end nede for enden af vejen?
Vi taler om et projekt til formodentlig over 50.000, så det du opfatter som en uoverskuelig distance (Køge-Hvidovre) vil nok for de fleste voksne, der skal så alvorligt til tegnedrengen, være en bagatel.


Hvem i alverden har tisset på din sukkermad? Så du smilien?

Men ja, jeg har en trehjulet cykel, som min søn elsker at køre på.

Jeg sagde ikke, det er en uoverkommelig distance, jeg grinede bare lidt af, at du ligefrem kalder det i nærheden. Hvis du ikke synes, det er sjovt, så kan du jo bare lade være at grine med!

Hovedbudskabet i mit indlæg var en tilslutning til din anbafaling af Knud Larsen.

Mon ikke du skulle lede lidt i dit indre efter "salontonen"?

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej
Jeg valgte i 2000 sorte Engoberede Nibra Tegl sten og de ser stadig ud som ny i dag.
Disse er større, men helt glatte og så er de matsorte. Du får på denne måde ikke et spejl på dit tag, som du gør med sort glaserede tagsten. men et sort tag der ser ud som nyt selv om der er gået mange år. Ingen algevækst elle lignende og nogle total stærke
tagsten. Og så kan du bare prøve at risse i dem med skruetrækkeren, for det kan ikke lade sig gøre.
Husk at nogle steder i landet skal man søg om at få glaseret tag lagt på.
God fornøjelse biggrin

Med venlig hilsen

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis