Malet MDF skrivebord

Ohøj, i lav det selv land....

Jeg går med planer om at lave et dobbeltskrivebord herhjemme til kontoret.

Planen er vi begge skal bruge det på hver sin side, og planen er at smække det sammen i MDF.

Vil en plade på 122 cm i bredden være for lidt i forhold til "standarden".

Endelig er planen at sætte en gavl på i enden i samme samme materiale og behandling.
Og ne top behandlingen er jeg i tvivl om, jeg kunen godt tænke mig en mørkegrå med lidt glans, lidt ala Ikea's lakk borde, hvis det siger nogle noget.

Og her er jeg så i tvivl om hvad slags maling og glans jeg skal gå efter ?

Hvis nogle er med på Bo bedre bølgen, er der et bord der minder om det jeg have, i deres spørgsmålspostkasse, men hvad skal man med den, når dette forum er på højkant ? :lol:

Nogle gode bud ?

Mvh.

Kim
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!

Du kan fsorte/mørkegrå indfarvede MDF plader, gir du dem en gang lak, tror jeg det er det du søger
Målet er vel OK. Du kan jo måle hvor dybt din PC og skrivebordplads fylder lige nu....Spørgsmålet er bredden om, I kan sidde over for hinanden eller forskudt?

En lak ville jeg rulle på, spørg i din malerbutik, de ved hvilken type rulle du skal bruge. Gerne 2 lag. Silkemat eller mere blank efter ønske. Bruger du en alm. MDF'er, ruller du først med grundmaling til træ- mellemsliber med ca. korn 180 papir og ruller med alkydmaling i ønsket farve.

Hjalp det?

Malerhjernen

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Hejsa

Jeg har lige lavet det projekt som du her snakker om, jeg ville gerne opnå en matsort effekt på mit mdf skrivebord og valgte efter samråd med den lokale Flügger at male bordpladerne med tavlelak.
Resultatet er blevet helt suverænt og påført med en lille malerulle så flyder malingen pænt sammen og man kan virklig mærke hvor slidstærk bordpladen er blevet.

Bordpladen blev først grundet med alkudgrunder derefter slebet og så malet med tavlelak med 2 mellemslibninger.

Håber det var noget du kunne bruge.

Forresten er mine to bordplader 80 brede dvs 160 cm ialt....et dejligt bredt bord

Sand

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
Det med størrelsen kommer lidt an på, hvordan I skal sidde. Men jeg vil også som minimum anbefale 80 cm til hver. Jeg har 90 cm på min daglige arbejdsplads, og det synes jeg er optimalt.

Mvh. Carsten
Hvad skal i bruge bordet til ???

Skal i begge have skærme på pladen ??

Hvad med opslagsværker osv....

Selv har jeg en hjemme arbejdsplads med en dybde på 105 cm og en bredde på 200 cm. Men her er der mitfor pladen indskåret en bue for at få støtte til armene ved meget PC arbejde.

OK bordet blev lavet da jeg tidligere arbejdede hjemmefra og brugte bordet ca 30 t om ugen. Og jeg havde et behov for 2-3 A4 mapper og store tegninger i mit konstruktions arbejde... Og en 21" skærm af den gamle type fylder jo en del... samt telefon osv...

Min overflade er bejset MDF plade der efterfølgende er lakeret med en mat lak i en del lag, påført med rulle. Efterfølgende trukket af med en zihklinge og matpoleret med ståluld.

Det holder og der er kun kommet ganske få ridser efter 2års intens brug og hobbybrug i andre 2 år.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også