kopiring

jeg skal have købt en overfræser og har kigget på flere modeller. P.t. er jeg mest tilhænger af en af Festo's modeller. Men flere af modellerne har en såkaldt "kopiring" inkldueret. Jeg kan bare ikke helt gennemskue hvad den skal bruges til, har aldrig set en sådan brugt. Jeg har ikke kunnet finde et svar men håber en herinde kan hjælpe.........?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den bruger man til at sætte på overfræseren, så man kan køre efter en skabelon, og lave flere ens kopier.

Mvh. Carsten
Citat fra thomas s

Jeg kan bare ikke helt gennemskue hvad den skal bruges til, har aldrig set en sådan brugt. Jeg har ikke kunnet finde et svar men håber en herinde kan hjælpe.........?


Gør Det Selv har lavet en rigtig fin artikel om brug af en overfræser, og de muligheder der er med den (måske er der endnu flere muligheder ?)

Du finder artiklen her :

http://kortlink.dk/e85

"Fræsning efter skabelon med kopiring
Notjernene kan meget andet end fræse lige spor. Bruger du dem
på fri hånd, kan du fræse dit navn i et skilt, men oftest styres
jernet ved at følge en skabelon. På den måde kan man kopiere
mange udskæringer – i et utal af nøjagtig ens kopier
."

God fornøjelse!

Thomas

Thomas
Jeg har igennem flere år været ejer af en AEG fra HN til 1300 kr. Min næste bliver også en med kopiring, ikke at jeg har haft brug for det endnu, men det er smart.

Se i en af de seneste GDS blade. De anmelder også en potentiel bosch overfræser, som kunne være interessant. Festo holder uendelig længe, men det er lidt vildt når man ikke ligefrem skal bruge den 2 timer hver dag, som hobbybruger.

Men har man penge nok, ved jeg også hvad jeg ville vælge.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis