Køb af bordplade ?

Hej
Vi skal til at bygge nyt køkken og har (måske) fundet de elementer, vi vil have, men hvor finder man (gerne billigt, selvfølgelig :-) en bordplade i teaktræ ??

På forhånd tak for hjælpen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen.

Vælg "aldrig" en for billig bordplade, på et eller andet tidspunkt fortryder i købet, da en billig bordplade ikke er behandlet på samme måde som de dyre.

------------------
Poul Erik

PE

Ikke for at være på tværs, men jeg købte for mange år siden en bordplade som ikke var dyr og med en let nupret overflade som skyede alt.
Det var altså ikke naturtræ, men en bordplade belagt med en eller anden belægning. Den var nem at holde, tålte varme ting og krævede ingen vedligeholdelse.
Så da vi flyttede til næste hus, måtte valget falde på samme type bordplade og den er vel nu 8-9 år gammel og fuldstændig som ny uden nogen behandling. Tør den over med en klud, og den ligner sig selv.
Jeg har set venner og bekendtes kostbare bordplader i det fineste træ, hvor man ikke var i tvivl om, at her havde der engang stået en varm gryde og her nogle sorte pletter efter et eller andet, og så havde pladen havde kostet en bondegård. Ja så nyder jeg vores altid pæne køkkenbord, der altid er ens, og hvor man ikke kan se, at vi lige måtte sætte en hed kasserolle et øjeblik, og hvor sorte pletter ikke kendes

-JørgenE

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Jørgen.
Den bordplade som du nævner, tror jeg er en laminat plade og vedligeholdensen heraf er nærmest lig nul og jeg erkender at det absolut er det letteste.
Min favorit i køkkenbordplader er granit, her er der heller ingen vedligeholdelse, men den koster også en del mere.

------------------
Poul Erik

PE

Bauhaus har nogle gode plader. Teaktræ er det ikke men Acauba (tror jeg nok det hedder) træ. En flot mørk træsort som er meget hård. Men de kan ikke skære andet en 90 grader. Husk at den skal have en ordentlig røvfuld olie på BAGSIDEN inden du ligger den, ellers slår den sig.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Pr. definition er Bauhaus ikke på min liste over leverandører. De er for dyre og kvaliteten af ange af deres varer for simpelthen for dårlige. Det gør det ikke bedre at de har skolepiger, der skal rådgive køberne.

Mvh
ThomasB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Sludder, med mindre du er typen der krejler via venner og bekendte, som er håndværkere, der kan købe engros (og ofte uden moms)(diskussion om byggemarkedspriser der har været på siden før), så er Bauhaus da billiger på mange områder, hvis man sammenligner med parallel produkter i almindelige byggemarkeder som bygma, byggekram, HN osv. Man kan da heller ikke bare skrive at deres produkter er for dårlige, det har de da alt for mange varegrupper til at det er rigtigt over hele linjen.
Træ, fliser, isolering, brædder osv. er da fra nogle af de førende leverandører / producenter af produkter til almindelige mennesker.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Peter, du har delvist ret. Jeg handler selv en del i Bauhaus og mange varer kan jeg ikke finde billigere andre steder (man kan sikkert hvis man, som du skriver, kan handle via håndværkere, der kan få klækkelige rabatter).

Det egentlige problem er derfor rådgivningen, hvor jeg må give Thomas ret. Der er alt for mange eksempler på dårlig eller dirrekte vildledende "rådgivning" der skyldes at mange af de ansatte er hevet direkte ind fra gaden og sat til at ekspedere uden forudgående oplæring.

Derfor handl hvor du får god behandling og rådgivning, og brug Bauhaus når du selv ved hvad du skal bruge.

TS
Silvan har en teak-ligende bordplade på tilbud i øjeblikket.

Mvh
ThomasB
Yeps. Lige mine ord Sørensen, jeg bruger kun ekspidienter til at fortælle mig hvor tingene står, og etiketten bag på varen til at se hvordan man gør (eller evt. gældende regler for småhuse bla. bla.), samt siden/forumet her til at spørge om gode råd om varer/produkter. Jeg blev bare lige trigget da Thomas indirekte skriver at Evers, Superfoss, Rockwool LK-nes osv. osv. laver nogle dårlige produkter. Pjat.
Nå men livet er for kort til at diskuterer.

Silvans bordplader er i øvrigt ikke ens fra Silvan til Silvan, det så jeg for 3 år siden da jeg var ude for at købe en plade i mørkt træ fra et bæredygtigt plantage skovbrug. I Slagelse så jeg nogle med dobbeltbredde stave (meget flottere efter min smag) i forhold til eks. Silvan Roskilde. Så pas på.

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af PeterR (den 30-09-2002).]

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg skriver at kvaliteten er MANGE (skrevet ange) af deres varer er for dårlige. Her tænker jeg på produkter som ikke er mærkevarer. F.eks. er deres skabe af så dårlig kvalitet, at den dårlige kvalitet kun overgåes af Jysk Sengetøjslager.

F.eks købte jeg en transformer i bauhaus til halogenlys, og den gik i stykker 3 gange. Jeg købte så en transformer hos lysmesteren, samme V, A og W og den virker endnu efter 2. år.

Så har jeg købt spartler, som knækkede, spader hvor håndtaget faldt af, blandingsbatteri som blev ved med at dryppe, regler som ikke er andet end bark, gipsplader hvor hjørnerne er knækkede, en stige som knækkede sammen under brug osv osv..jeg kunne blive ved...

Deres priser er OK? Nej, det er de ikke, de fleste ting kan sagtens fåes billigere andre steder.

Jeg kan ikke anbefale andre at handle hos bauhaus, da mine egne erfaringer med bauhaus er for dårlige. Læs: MINE ERFARLINGER.

Råd fra bauhaus:
Du behøver ikke andet end fliseklæb ovenpå gipsplader i vådrum. Ingen menbran blev anbefalet...katastrofalt..

Mvh
ThomasB
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også