Køb af murer-værktøj.

Hej alle sammen,

inden længe nærmer vi os den del af byggeriet hvor vi skal til at mure væggene op.
Vi har fået en ung nyudlært murer til at hjælpe os (og det er ikk' engang "orange"!), men eftersom han stadig blot er ansat har han ikke selv alt det murerværktøj der skal bruges. Det har vi lovet at skaffe.
Det drejer sig bl.a. om stentang, hjørnejern, stenvogn m. meget mere.
Er der nogen der har et godt bud på, hvor det er billigst at købe den slags?
mvh
Hanna
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at leje istedet, Cramo og Altima er to udlejningsfirmaer jeg har haft god erfaring med. Men så skal i murer lidt intenst, således i ikke behøver leje i flere måneder.
Hej.
Leje af værktøj er for dyrt, div. værktøj vil jeg tro koster omk. 250-350 kr/pr/dag!!!!!
Køb af værktøj:
En stengriber koster omk. 100 kr.
Hjørnejern vil være godt, hvis i køber et rhs rør i 50x50x3 mm. det koster omk. 30-40 mtr. Højdemålet til hjørnerne, kan laves af en tynd træliste, som påhæftes med en lille skruetvinge.
Stenbøreren koster omk. 650-850 kr. men en alm. mørtelbøre kan også bruges, hvis ikke det er flere tusinde sten som skal bruges.

God fornøjelse.

------------------
Poul Erik

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af pev (den 28-09-2002).]

PE

Hej.

I skal købe jeres værktøj, skruer, beslag osv hos Carl Rasmussen Værktøj og beslag, http://www.carl-ras.com/

Det koster ca. det halve af hvad det koster i et alm. byggemarked.

Mvh
ThomasB
Hej Thomas.

Som privat/selvstændig uden aftale/konto vil jeg ikke anbefale Carl Rasmussen.

Jeg var inde for at købe et forskallingsbor, kors hvor blev jeg taget ved næsen, prisen var 433,00 kr, hvor jeg ved min egen leverandør skulle betale 130,00 kr.

Så min anbefaling, skal i handle ved dem, så få lavet en konto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

------------------
Poul Erik

PE

Hej igen.

Du blev vel ikke taget ved næsen, da du SELVFØLGELIG havde undersøgt prisen andre steder wink

Jeg har altid handler der - uden - konto, og priserne har altid været billigere. Man skal bare sige at man har håndværker på, og at man lige er oppe for at købe ind for ham.

Man skal ikke købe skruemaskiner osv. hos Carl-Ras, før man har checket om det er på tilbud andre steder.

Et lille eks. jeg købte en håndsav, hos mit lokalebyggemarked. pris: 195,- Hos Carl-Ras havde de nøjagtig samme sav, til 39,- + moms.
Den eneste forskel, var at jeg ikke fik den der plastiktandbeskytter med..men den kan højest koste et par kroner.

Hold da helt ferie nogen avancer de byggemarkeder har..

Mvh
ThomasB
Annonce
Hej igen.

Jo, jeg blev taget ved næsen, fordi jeg var langt hjemmefra og ikke havde nogen viden om hvilken pris et sådan bor ville koste.

------------------
Poul Erik

PE

pev, jeg kender det godt..man kan slet ikke slå det ud af hovedet igen, når man har ladet sig blive taget ved næsen.

Jeg har det sådan at hvis jeg ser en pant-flaske og ikke samler den op, så kan det irritere mig i flere dage...

Det værste er når man er blevet taget ved næsen af en med vilje..tanke om at han sidder og griner af mig bagefter kan gøre mig ustyrlig!

Mvh
ThomasB
Ja, det er en kedelig ting at blive snydt, hva'?
Så tak for rådene, vi lejer nok f.eks. stenklipper, men da arbejdet kommer til at strække sig over måske en måned, så ville vi hellere købe, og så måske forære vores murer-ven værktøjet bagefter som en lille ekstra bonus.
ER vi ikke flinke? wink
Endnu en gang tak for hjæplen. Vi vender nok snart frygteligt tilbage.
mvh
Hanna
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis