Bufet

Min husbond og jeg blev gift i Koebenhavn i September, men da vi bor i Guernsey (Kanal Oerne), blev venner og familie snydt for en god dag med laekker mad.
Vi har nu bestemt at holde aaben hus den 4 december og jeg har planer om at servere julefrokost mad, men som ikke behoever bestik.

Er der nogle forslag?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Strandly.

Velkommen til siden, så dækker vi Tallin, Canada, Guernsey og Norge + Jylland forståssmile

Håber I får glæde af siden trods den lange afstand.

Mvh. JørgenE
Tak for den paene velkomst nu mangler jeg bare nogle gode forslag til hvad jeg skal servere
Ja det er jo ikke så nemt...

For mig er julemad ikke så velegnet til at spise uden bestik - der er ofte en del tilbehør og det hele kræver en stor tallerken (samt bestik!).

Jeg ved dog ikke, om man kunne lave nogle små rugbrødssandwich med jule-frokost-retter i. Små "snitter" med tyndskåret ribbensteg og en smule rødkål, frikadeller med surt, en mørbradbøf med bløde løg, pindemadder med marinerede sild osv.

Om det kommer til at virke efter hensigten ved jeg ikke rigtig. Jeg kan også være lidt betænkelig ved at folk skal stå op og samtidig indtage snap og juleøl i større mængder (for det hører der jo også til!)

/Hans
Hej Strandly

Det er ikke nogen let opgave ;-) Men det meste kan da lade sig gøre, selvom det er "lidt" besværligt. Fiskene (Sild - laks - røget ål og evt fiskefilet) anrettes og pyntes på brød som pindemadder. De lune retter anrettes på lignende vis - ferdigtilberedte i mundrette størrelser med pinde i..... og til slut kan der serveres ost - ligeledes i pindemadsformat.
Hvis det er noget du kan bruge, vil jeg gerne forsøge at hjælpe med mere detaljeret oplysninger til opskrifter på pindemadder.

Mvh Anders

Ps. Husk venligst at jeg er ikke kok - bare glad for mad...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis