Skrivebord/pc arbejdsplads

Hej!

Jeg skal have lavet et skrivebord/arbejdsplads/pc-bord i mit nye kontor i min nye tilbygning. Jeg har et hjørne med flg. mål 3,15 m x 2,25 m som kan udnyttes fuldt ud.

Jeg vil selvfølgelig lave det hele selv, så er der nogen af jer der har lavet nogle geniale løsninger (billeder?) der f.eks. indeholder flg. : mod væggen, væghængt, indhak, ledningsføring (kanaler), pc-holder (2 tower pc'er), printerholder, subwoofer/højtaler holder, hæve/sænke (evt. kun højdejustering), skråstilling af skriveplade (f.eks. op til 45 gr), optimal udnyttelse af pladsen, gemmer til tastatur/mus, boks til adsl/router, smart tænd/sluk funktion m.m

Jeg skal have plads til 2 pc'er (desværre er kun det ene sæt med fladskærm og trådløs tastatur/mus). Overvejer at bruge stavlimede bøgeplader (200x80x2,6 cm) som bordplader. Gulvet skal holdes fri (rengøringsvenligt).

Jeg har de sidste 11 års udgaver af Gør-det-selv liggende så hvis der er nogen der har taget udgangspunkt i disse, må I gerne henvise til disse.

Hvis der er nogen der er interesseret, så vil jeg vise det endelige resultat her på lav-det-selv.

På forhånd tak!

Erik
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Kan du lave en skitse af rummet, med angivelse af placering samt evt. vedlægge et foto af rummet???

Har du overvejet MDF-plade?? ved at bejdse pladen og lakere den med skibslak og efterfølgende polere den, kan du opnå et kanon flot resultat som ligner en ½ mill.

Når du skal lave holder til Towerne skal du sørge for at de kan få godt med luft, hele vejen rundt.

I MDF kan man fræse kabel kanaler, som låg kan man få klippet nogle strimler af rustfritstål evt børstet, som kan fræses plan med pladen.
Holdere til Towerne kunne laves som 2 u-bøjler med flanger til skrue op under bordpladen. Det kan laves i 2 mm stålplade.

Der findes også noget man kan købe beregnet til formålet, men det koster sikkert en herregård.

Der bliver godt nok drøn på dine vægge, hvis du mener det med at holde gulvet frit, og især hvis du vil lave noget med hæve-/sænkefunktion.
Faktisk tror jeg det vil være så kompliceret, at jeg ville opgi på forhånd, medmindre det måtte stå på gulvet.

Hvad kunne du i.ø. tænke dig, at stellet skal laves af?

Mvh. Carsten
Man kunne købe et brugt hæve-/sænkebord, med skråtstillingsfunktion af skriveplade, splitte det ad, for at bygge noget op af stumperne.
Man skulle evt. nok bare fjerne benene, for at svejse resten til et ordentlig stålstativ, som kan hænge på væggen.

Det begynder at blive noget kunstfærdigt noget biggrin

Mvh. Carsten
Jeg søger i første omgang ideer - det er nok ikke alle de ting jeg har nævnt jeg får lavet. Det jeg skriver med at holde gulvet fri, så mener jeg at pc'erne ikke skal stå på gulvet. Jeg får sikkert brug for støtteben/gavle eller lignende. Hæve/sænke - mest pga at vi (konen og jeg) ikke er lige høje, så ville det være rart at kunne justere ind så vi får en optimal højde for os begge - herefter vil pladen blive fikseret. Jeg har ikke behov for at stå op ved bordpladen (har elektrisk hæve/sænke bord (15000,-) på arbejdet, men bruger det stort set ikke.).
Skråstillingen af pladen - her tænker jeg på et arkitekttegnebord - det kan vel nemt laves med en del af pladen og hængsler og et holdersystem med hakker?
Smeden : mht MDF - hvilken dimension skal jeg op i (22mm eller højere - de er bare fandens tunge i de størrelser). Er man ikke nødt til at lave forstærkninger til en MDF-plade hvis jeg skal have ophæng, hængsler mm?
De 3,15 m er mellem ydervæggen og en 100mm letbetonvæg til mit walk-in closset, så de skulle nok kunne bære et beslag/liste. Til den anden side har jeg en rumdeler stående. Jeg har tænkt mig at sætte hylder op over en den af langsiden (3,15 m).

Stel - jeg har desværre ikke et svejseapaprat og kender ikke nogen der har det. Måske kunne man lave en ramme af træ (5-8 cm høj) med MDF ovenpå og lave skuffer til tastatur/mus, papir, skriveredskaber mm

Erik
Okay, jeg gik nok lidt over gevind :lol: Man bliver nogen gange lidt for ivrig, når man kan se nogle muligheder, hvor noget kan blive rigtig godt.

Jeg kom lige i tanke om www.porsa.dk se under produkter/kubusbyggesystem

Det kan man altså helt vildt meget med, kun fantasien sætter begrænsningen. Ja, selvfølgelig også om man kan li' det udseende det har.

Det kræver i.ø. kun en nedstryger/vinkelsliber, hammer og måleværktøj.

Mvh. Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis