meget skævt gulv - udført af tømmer!!!!! (langt)

hej allesammen

min 1 sal brændte her for 2 måneder siden. den skal selvfølgelig bygges op igen. dertil har jeg hyret en tømmer. og her starter alt det sjove cry

der skal monteres et nyt gulv (spånplade 22mm) det er noget af det første der bliver lavet, dvs der går ca. 5 dage med at oprette gulvet med kiler op, samt pålægning af plader. jeg ser så, at der er brugt masonit plader som kiler, men de er ikke limet (ligger ca 6 stk oven på hinanden) jeg ringer til mester og spørger så om ikke sådanne kiler skal limes for at undgå knirke lyde. han tager ud og ser på det, og gulvet bliver afmonteret og smidt væk, hvorfor har jeg aldrig fået at vide. 2 dage efter er det nye gulv lagt.

fint nok så langt men nu efter at alle vægge er rejst og de faktisk er færdige inden for, finder jeg ud af at gulvet er PISSE skævt der er bagfald i badeværlset ca 3,5 cm, gulvet hælder meget og der er store niveau forskelle i alle rum. faktisk så store forskelle at det vil blive meget svært at lægge et trægulv - for et pænt resultat er det umuligt.

hvad gør man i sådan en situation, både hvad angår udbedring af forskelle, samt sidst men ikke mindst, hvem betaler det gilde. skal siges at mester ganske udemærket er klar over at der skal trægulv på

gode råd modtages med meget stor kyshånd


jesper
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal straks tage et møde med mesteren...

Men er det dig eller forsikringen der har hyret ham ??
Har forsikringen betalt noget endnu ??? Sørg for at de ikke betaler en krone før arbejdet er lavet tilfredsstillende..

Er Mesteren medlem af BYG check på www.byg.dk ?? Hvis ja så kontakt dem for at få rede på hele skidtet... de representerer godtnok mester, men jeg er sikker på de vil høre på dig hvis det er så grelt som du beskriver det... Og formodentligt kan det også få mesteren til at tænke sig om endnu engang..

Kontakt forsikringen og fortæl dem om problemet... dels for at de ikke skal betale, dels for at søge lidt råd... Måske er der ingen anden udvej end at hyre en advokat.... Måske kan din retshjælpsforsikring komme på tale.....

Bare nogle hurtige tanker...

Og jeg vil pointere at je IKKE er ekspert eller bare noget der ligner...

MVH Njord
hej njord

tak for hurtig respons biggrin

det er gennem forsikringen jeg har hyret ham - det var forsikringen der fik ham til at give tilbud. der er pt blevet betalt 125.000.- ud af 306.000-.

han er ikke medlem af BYG

det næsten vigtigste kan der gøres noget for at oprette skaden.
om igen. han er SØRME med i BYG biggrin biggrin biggrin

skal man så kontakte dem eller skal det gå igennem ham
Du henvender dig direkte til Byg garantiordning - mesteren vil højst sandsynligt snakke udenom, da det her kommer til at koste ham penge

Opturskakao
Hov - stop! Det er ikke din opgave at kontakte hverken BYG eller den såkaldte tømrer.
Du har et mellemværende med forsikringen, der er ansvarlig for at genopbygge huset til en stand, der overholder kravene til nybyggeri.

Du skal derfor rejse krav overfor forsikringen (og lade dem tage kampen med håndværkerne).

Hvis forsikringen ikke vil anerkende dine krav, må du få en uvildig bygningssagkyndig til at lave en rapport på genopbygningen og tage den derfra.....

Held og lykke med det!

Mvh.

Jan R.
Annonce
Helt enig med Jan R.

Lad endelig forsikringen tage sig af problemet - de har ekspertisen og det er jo dem der skal betale i sidste ende. Hvis der er lavet noget dårligt arbejde skal det "bare" laves om, og umiddelbart skulle det ikke give problemer i forhold til forsikringen.

Ring til dem og forklar problemstillingen, så er jeg sikker på, at de har et råd til hvordan du kommer videre.....

/Hans
Pas på med at læne dig altfor meget op ad forsikringen... de skal med !!
Men hvis det er dig der har entreret med tømreren på forsikringens vegne er jeg desværre ikke sikker på at du kan være sikker på at de klarer ærterne for dig....

Det er jo dig der har valgt tømreren og principielt ikke forsikringen....

Jeg kan være bange for at de kan komme til konklusionen at du har valgt en dårlig håndværker jo ikke er deres problem som sådan... Du kunne jo bare have valgt en ordentlig !!!!

Men sikrest er det jo at inddrage alle de instanser du kan... Altså tømrermesteren, forsikringen og BYG ( husk på at BYG maks dækker 100.000 kr / sag, hvis jeg husker ret ) Og har du en byggeteknisk rådgiver skal han naturligvis også med.

Men fortæl endeligt her på siden om hvordan sagen skrider frem og hvad de forskellige siger...

Jeg tror der er mange af vi brugere på siden der gerne vil tage lære af dine erfaringer.... Det er jo ikke nogen rara konflikt at komme i !!!

MVH Njord
Jeg mener fortsat, at det rigtige sted at starte er forsikringsselskabet.

det er gennem forsikringen jeg har hyret ham - det var forsikringen der fik ham til at give tilbud. der er pt blevet betalt 125.000.- ud af 306.000-.


I sidste ende er det jo dem der skal tage stilling til en evt. ekstra-regning fra Tømren for det ekstra tidsforbrug til udbedringen, og den "slås-kamp" er der ingen grund til at udsætte.

Hvis man starter med at gå til tømren og bede ham om at udbedre manglerne kan man jo risikere, at han sender en ekstra-regning. Her kan forsikringsselskabet (med nogen rette) sige, at aftalen om udbedring af manglen er et mellemværende mellem dig og tømren. Jeg mener selvfølgelig ikke, at der skal komme en ekstra-regning for sådanne "fejl-rettelser", men jeg vil have lidt svært ved at stole på en tømrermester der ikke kan udføre et ordentligt stykke arbejde.

Det er klart, at hvis forsikringsselskabet ikke ønsker at gå videre med sagen, må du jo tage en snak med mester (og evt. senere BYG), men hvorfor skulle forsikringen ikke ønske at være med? Hvis mester har lavet et dårligt stykke arbejde skal der jo ikke betales for det før skaderne er udbedret. Det er da både i forsikringstager og forsikringsselskabets interesse.

Håber, at alt går i orden for dig!

Med venlig hilsen

Hans
hej alle sammen

lige for at ridse det op.

det er mig der har aftalt med tømmeren hvad der skal laves, der er lavet om på rumdeling, svalegangen er blevet udnyttet, og han skal sætte nye gavle op. alt sammen noget der ikke har noget med forsikringen at gøre. men tømmeren er valgt af forsikringen, så de kan ikke komme og sige: hov hov brug en ordenlig tømmer.

når det er sagt, har jeg henvendt mig til et gulvfirma for at få dem til at give et overslag på opretningen. i deres tilbud skriver de at det nylagte gulv ikke overholder nogen form for min. tolerance for nogen topbelægning (inc. tæpper) pris 20.000 ex moms.

ligeledes har jeg henvendt mig til BYG. de siger at et gulv der bliver lagt som nyt gulv, SKAL være i vatter/oprettet, medmindre der er tale om et hus der har sat sig alvorligt og er ude af vatter (typisk gamle bindningværkshuse) de siger at jeg står med en rigtig god sag som jeg næsten ikke kan tabe, slet ikke når tømmeren i første omgang vælger at oprette gulvet, og så i anden omgang bare slasker det på.

idet hele taget, har det at have håndværkere inden for i huset, virkeligt sat kog i mit pis et par gange. hvad jeg kan fortælle af håroprejsende historier.....hold da helt op.

en ting har jeg da lært, hvis det skal gøres ordenligt, SÅ GØR DET SELV!!!!!

mvh
en lidt sur tøffelhelt
Hej "Tøffelhelt".

Du skal stadig gå gennem forsikringen, i og med de har hovedentreprisen (herunder også gulvet). Ekstraarbejdet er din hovedpine - må jo stå specificeret på særskilt tilbud!???

Fakta er stadig:
Dit hus er brændt.
Forsikringen skal genopbygge det.
Forsikringen kan IKKE udlicitere denne opgave til dig, med mindre du fagligt er kompetent til at udføre dette.

I hvilket omfang du har aftalt med forsikringen, at der skal laves ekstra-arbejder, kan som udgangspunkt højst blive et økonomisk mellemværende.

Og rent praktisk - det er formentlig sidste gang, du vil benytte denne tømrer - men forsikringen vil nok bruge ham igen, hvis han leverer et ordentligt stykke arbejde. Så hvem tror du kan presse ham mest???

Mvh.

Jan R.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis