parketgulvene knirker (meget)

eg- eller bøgeparket fra slutning af 70'erne.
Andre lejligheder i bebyggelsen har det samme problem, men ingen
har åbenbart fundet en løsning. Det eneste effektive siges at være optagning og omlægning af hele gulvet, hvilket vil blive alt for bekosteligt. Er der nogen, der har råd om dette emne??

navigare necesse est
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes noget, hvor man borer op, sætter en speciel skrue i, og propper gulvet efter. MEN, hvis det er så meget, som jeg tror det er, kommer I ikke langt med denne løsning. Så er løsningen som du selv siger optagning og omlægning sad desværre, jeg kender ingen anden udvej.

Mvh. Carsten
Der er en skrue der hedder Jyllingeskruen, som bores gennnem gulvet og ned i underlaget. Ved tilspænding bliver gulvet enten trukket ned mod strøerne eller kommer til at hvile på vistnok en krave på skruen. Derefter propper man hullet til.

Det er Universal Fastgørelse i Jyllinge der har dem.

Mvh. JørgenE
Det var dem jeg mente JørgenE, tak for det!! biggrin

Mvh. Carsten
Tror desværre Karsten har ret - er det et lejlighedskompleks fra 70'erne, er det formentlig parket direkte på betongulv. Der mener jeg ikke "jyllingeskruen" virker.

Mvh.

Jan R.
Nu checkede jeg lige på www.unifast.dk, og skruen hedder "Gulv-Jack", den kan ikke bruges ved parket på beton.

Jeg tror nu mest på, at det er parket på strøer, som dette problem omhandler, og der kan Gulv-Jack anvendes, men som skrevet hjælper de ikke, hvis gulvet knirker så meget som jeg tror.

Erfaring: Mine svigerforældre bor i en lejlighed med tilsvarende problem, og det er virkelig galt. Der har været forsøgt med Gulv-Jacks, og det virker over hovedet ikke på dette gulv. Grunden er sandsynligvis, at det har gået for stærkt med at få det lagt, og derved ikke er blevet lavet ordentligt. En tømrer, vicevært og boliginspektør har konkluderet, at gulvet skal lægges om, lige fra strøer til parket.

Det kan bunde i for klejne strøer, for dårlig og for lidt opklodsning, samt at gulvet ikke er lagt efter de fabriksmæssige anvisninger.

Mvh. Carsten
Annonce
Takker for de mange oplysende svar. Jeg er nu næsten sikker på, at
gulvet er lagt på beton og der derfor ikke findes nogen nemme eller billige
løsningen.

mvh

navigare necesse est
Har du nogen idé om hvorfor det knirker?

Ja, ja, jeg ved godt at det knirker fordi det ikke er fikseret godt nok, men jeg tænker på om det er fasgørelsen der har løsnet sig, underlaget der har givet sig eller noget tredie.

kan man se at gulvet bevæger sig når man går på det og får det til at knirke.


Mvh
TS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis