Tekstilfarvning

Nogen der har erfaringer med at farve tøj? Altså så det bliver ensfarvet, ikke batik. Er det til at farve f.eks et par bukser sorte hvis man ikke kan li deres farve?

mvh

Kasper
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja - sagtens...men det er hundedyrt..

Sniffer  
Det er ikke specielt dyrt - og en bedre investering end at bukserne slet ikke bliver brugt.

Hos Matas kan du købe mange forskellige farver til ca. 70,00 kr. pr. kapsel. Dertil skal lægges et kg alm. køkkensalt.

Følg anvisningen på pakken. Det er meget nemt - og i øvrigt klarer din vaskemaskine det hele.

Du kan roligt regne med de resultater der er vist på andre farveprøver (ved forskellig mængde tøj). Sidst jeg farvede var det sønnernes nyindkøbte (og på forhånd vaskede) boxershorts (de hvide fra Netto). Drengene havde bestemt sig for en "hysterisk pink"! :shock: - og jeg skal love for de var pink, da de blev taget ud af vaskemaskinen. Det gav sandelig også genlyd i diverse omklædningsrum - for ikke at sige misundelse! De har været vasket og tumblet mindst 50 gange og er stadig meget flotte i farven.

Så gå du - og alle I andre - bare i gang med at friske lidt op på garderoben. God fornøjelse.
hmmm..
Synes da ellers det er dyrt for et par boxershorts..
Nå - ja - smag og behag + priser er jo ikke ens og det er jo meget godt

Sniffer  
Nu er det ikke sådan at sønnerne deles om eet par boxershorts (dette er i én-tal). Der blev faktisk farvet 8 par boxershorts (nu er det samme ord pludselig blevet til fler-tal :o ). Farveintensiteten er afhængig af mængden (vægten) af det der ønskes farvet - og de 8 par gav et optimalt resultat. Mindre end 9 kr. pr. par - det er da til at overkomme - og så har man tilmed noget helt unikt! 8)
Annonce
Hejsa..
Ja se...det forstås med 8 par (gad vide hvorfor det hedder par, når nu det er en-tal ???) :?: Pink - OOOhhhhhh - la - la .......kunne vi ikke få et billede af drengene med dem på?? :lol: :lol:
Når nu man tænker på, at det ALTID har været en katastrofe med en rød "et eller andet" i vaskemaskinen førhen sammen med hvidt tøj..GGG

Sniffer  
Det var dejligt at høre, det gav mig da mod på at prøve på et par bukser. Lidt træls når man er træt af farven hver gang man når til dem i skabet.

mvh

Kasper
...og jeg er så glad for at "hår" både er ental og flertal. Eks. mit hår er pænt (mon der er et eller flere) :lol:

Mvh. JørgenE
Jeg har engang farvet en sofagruppe med de almindelige dylonfarver, fra brun til sort. Der skulle bruges et par kapsler, men efter 10 år og mange vaske, er de stadig sorte.

Farven skal selvfølgelig i tromlen og ikke i sæbeskuffen, ellers er kulørtvask i lang tid, ligegyldigt hvad du propper ind i maskinen

Green

Drengene ville ikke stille til fotografering - men I skal ikke snydes biggrin Her er eet par af C's og eet par af A's - og det med parene må vel hænge sammen med at der er 2 ben i 8)

Er shortsene (flertal, bestemt) ikke bare så flotte :shock: :?: :!:

Selvfølgelig vaskes "de pink" sammen med andet rødt (eller evt. andre mørke farver).

Mvh
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis